Parcurile de retail din România s-au dovedit a fi mult mai reziliente în timpul pandemiei decât mall-urile, cifra de afaceri a companiilor care dețin astfel de proprietăți scăzând pe parcursul anului 2020 cu 9,5%, față de un recul de 20,6% în cazul mall-urilor.
Rezultatele indică o scădere medie a cifrei de afaceri de 18,5% comparativ cu anul 2019, ultimul an fără restricții de funcționare, de la 607 mil. euro la 495 mil. euro, astfel că proprietarii de centre comerciale (mall-uri și parcuri de retail) din România au avut un impact de circa 112 milioane de euro în venituri, ca urmare a situației pandemice, conform unei analize a companiei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, care a luat în calcul rezultatele financiare a peste 60 de proiecte de retail modern.

Impactul mai puternic al pandemiei asupra mallurilor este explicat prin închiderea pe perioade destul de lungi de timp a magazinelor neesențiale cu acces din interior, precum și a cinematografelor și restaurantelor, două categorii de chiriași care au de regulă o prezență mult mai ridicată în cadrul mallurilor.
Datele preliminare de la Ministerul de Finanțe arată o scădere de circa 35% a cifrei de afaceri a operatorilor de restaurante, în vreme ce numărul total al spectatorilor în cinematografe a scăzut anul trecut cu 75%, conform Centrului Național al Cinematografiei. Cele două segmente au fost așadar printre cele mai afectate de restricțiile guvernamentale, fapt ce s-a translatat în mod direct și asupra rezultatelor centrelor comerciale.