Impactul COVID-19 asupra afacerilor online. Lansarea de campanii de promovare – indicată ca soluție pentru a face față noii realități

Impactul COVID-19 asupra afacerilor online. Lansarea de campanii de promovare – indicată ca soluție pentru a face față noii realități
Profit.ro
Profit.ro
scris 30 iun 2020

Chiar dacă unii comercianți din anumite nișe ale comerțului digital au înregistrat creșteri ale vânzărilor online de la declanșarea pandemiei de COVID-19, mult mai mulți au fost afectați de pandemie și consideră situația globală o amenințare semnificativă pentru afacerile lor.

Doar o mică parte dintre comercianții (12%) care au participat la un studiu efectuat de 2Checkout estimează un impact pozitiv în contextul situației globale cauzate de pandemia COVID-19. Producătorii de software multimedia, middleware și unii furnizori de servicii de divertisment sunt printre cei privilegiați, ale căror afaceri au perspective de creștere în acest an.

Urmărește-ne și pe Google News
Fără spațiul interior, restaurantele au vânzări cu 75% mai mici. Din 35.000 de restaurante la nivel național, 5.000 nu vor mai fi redeschise din cauza efectelor pandemiei! CITEȘTE ȘI Fără spațiul interior, restaurantele au vânzări cu 75% mai mici. Din 35.000 de restaurante la nivel național, 5.000 nu vor mai fi redeschise din cauza efectelor pandemiei!

La polul opus, 28% dintre cei intervievați se așteaptă ca afacerile lor să fie afectate drastic de criza sanitară în acest an. Dintre aceștia, cei care vând bunuri fizice sunt cei mai îngrijorați de potențialul impact al COVID-19 asupra propriilor afaceri.

În același timp, aproape o treime dintre comercianții intervievați (32%) se așteaptă ca actuala pandemie să aibă un impact negativ semnificativ asupra business-ului lor, influență pe care speră să o diminueze cu ajutorul unui plan de răspuns la criză bine pus la punct. Industriile unde se prefigurează un asemenea impact negativ major sunt cele în care activitatea este legată direct de producție (managementul resurselor de producție, electronice și hardware pentru consumatori), dar și cele care depind de obiceiurile de consum aflate acum în schimbare profundă (marketing și advertising, managementul resurselor umane).

Doar 8% dintre participanții la studiu anticipează că actuala situație globală va rămâne fără efecte asupra afacerilor proprii, iar 21% cred că efectul va fi minim asupra veniturilor din acest an.

Cu ce provocări se confruntă companiile online

Încetinirea vânzărilor – Cea mai importantă provocare cu care se confruntă comercianții online este încetinirea vânzărilor - 60% dintre respondenți se confruntă cu această situație. Scăderea vânzărilor este estimată a avea loc în mai multe domenii și pe mai multe piețe. Comercianții au constatat, totodată, că este dificil să găsești clienți noi sau să semnezi un contract nou (18%) și că totul se petrece mult mai lent (17%). În timp ce majoritatea acestor provocări pot fi ameliorate printr-o mai bună planificare, unele au nevoie de o comunicare mai bună și mai intensă între companii și clienții actuali sau potențiali.

ULTIMA ORĂ Parlamentul a impus taxă de 90% furnizorilor care nu transferă consumatorilor ieftinirea gazelor la producători după liberalizare CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Parlamentul a impus taxă de 90% furnizorilor care nu transferă consumatorilor ieftinirea gazelor la producători după liberalizare

Companii din domenii variate se confruntă cu încetinirea vânzărilor. De la companii de producție, până la agenții de comunicare, toate au înregistrat o scădere a vânzărilor în prima jumătate a anului. Lupta de a găsi noi clienți este o problemă curentă și în companiile de consultanță, marketing și tehnologie.

Întârzieri în lanțul de aprovizionare - Comercianții de produse electronice și hardware, bunuri fizice, producătorii și cei responsabili cu livrarea se confruntă în special cu probleme legate de întârzierile din lanțul de aprovizionare. 21% dintre ei înregistrează întârzieri, printre cei mai afectați fiind comercianții de bunuri fizice.

Productivitatea – Productivitatea forței de muncă a scăzut, de asemenea, deși într-o mai mică măsură, în industrii care au continuat să își desfășoare activitatea și după declanșarea pandemiei. Call centerele, dezvoltatorii de software și producătorii de conținut online sunt cei mai afectați de acest aspect.

Atitudinea diferită a consumatorilor care de multe ori se traduce prin refuzuri de plată sau solicitări de returnare a banilor, este o problemă raportată de 15% dintre respondenți, în special de către comercianții ce vând bunuri digitale, precum software multimedia sau alte programe informatice.

Care sunt acum prioritățile în comerțul digital

Lansarea de noi produse și campanii de promovare – Pentru a face față noii realități, comercianții iau în calcul serios lansarea de noi produse (38%) și de oferte promoționale (39%).

Campaniile promoționale sunt o opțiune, spre exemplu, pentru producătorii de software. Dezvoltarea de noi produse este o soluție pentru comercianții din domenii precum comunicațiile sau pentru furnizorii de servicii juridice. În afara dezvoltării de noi produse și lansarea de campanii promoționale, 28% dintre respondenți vor prioritiza și strategiile de upgradare și de creștere a indicatorilor de profitabilitate pe termen lung.

Cresterea ratei de retenție a clienților –  Loializarea și menținerea clienților existenți sunt opțiuni luate în calcul de 24% dintre comercianți, în special de către producătorii de software pentru desktop sau Internet, furnizorii de hosting și middleware.

Extinderea pe piețe noi - 22% dintre respondenți sunt non-conformiști și indică faptul că își propun să își extindă afacerile pe alte piețe în căutarea de noi clienți. Companiile care vând electronice de consum sau care furnizează servicii online educaționale arată un interes deosebit pentru această abordare.

Optimizare și tactici de marketing – 17% dintre respondenții la studiu spun că vor profita de oportunitate pentru a optimiza experiența online a clienților în timpul efectuării comenzilor. În același timp, 13% dintre afacerile online care au participat la studiu spun că urmăresc să lucreze în aceasă perioadă la poziționare, la realizarea de oferte noi și la politica de preț pentru a se adapta la situația curentă, aflată într-o dinamică rapidă.

Studiul a fost realizat în perioada aprilie-mai 2020 pe un eșantion format din 843 de respondenți, din peste 50 de țări.

viewscnt
Afla mai multe despre
covid-19
afaceri online
pandemie