Quadrant-Amroq Beverages SRL a obținut în instanță, printr-o sentință definitivă, reducerea unei amenzi pe care Consiliul Concurenței a aplicat-o în decembrie 2018, cu argumentul că, alături de alți retaileri, compania, îmbuteliator al Pepsi, s-ar fi înțeles cu alte societăți să-și coordoneze politica de prețuri.
Într-o primă fază, Quadrant-Amroq Beverages SRL s-a adresat Curții de Apel București, care a respins cererea de anulare a sancțiunii în decembrie 2020. Profit.ro a relatat AICI.
Compania a decis să continue litigiul prin recurs la Înalta Curte de Casație și Justiție, care a admis acțiunea, reducând astfel sancțiunea de la 5,98 milioane de lei la 4,27 milioane de lei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În afară de Quadrant, Consiliul Concurenței a mai sancționat, în decembrie 2018, companiile Auchan Romania - 36,563 milioane de lei (cea mai mare amendă), Carrefour România - 26.995.645 lei, Romania Hypermarche (Cora) SA - 12.410.834 lei, Star Foods EM SRL (divizia Snacks a PepsiCo)- 3.930.920 lei, Strauss România SRL (cel mai important producător local de cafea, deținătorul mărcilor Doncafé și Amigo) - 1.785.767 lei și Nelson Prod SRL (producător și distribuitor de înghețată și lipie libaneză) - 43.113 lei.
Carrefour România a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii.
CITEȘTE ȘI Bulgarii de la AmonRa vor să investească 2 milioane euro într-un centru logistic în RomâniaÎn urma investigației a fost sancționată încălcarea atât a regulilor naționale, cât și a regulilor europene de concurență, pentru fixarea prețurilor de revânzare (de raft) în cadrul promoțiilor desfășurate de retaileri.
CITEȘTE ȘI Amazon va continua concedierile și în 2023Consiliul Concurenței a constatat că, în anumite cazuri, prețurile de vânzare la raft nu ar fi fost stabilite conform regulilor de piață prin raportul dintre cerere și ofertă, ci furnizorul și retailerul ar fi stabilit un preț fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final.
Această practică ar fi condus la prețuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă prețul sub limita stabilită cu furnizorul.
Aceasta este a doua investigație derulată de autoritatea de concurență, finalizată cu sancțiuni, pe piața comercializării de produse alimentare.
CITEȘTE ȘI Afacerile din comerț au crescut cu 25%, în primele nouă luni ale acestui anÎn anul 2015, autoritatea de concurență a sancționat retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image și furnizorii acestora cu amenzi în valoare totală de aproximativ 35 milioane de euro pentru fixarea prețurilor, în perioada 2005-2009.
Amenzile au fost încasate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).