Grupul suedez IKEA, cel mai mare retailer de mobilier din lume, a decis să investească în reduceri de prețuri la unele produse pe o serie de piețe, inclusiv Belgia, Canada și India, în încercarea de a inversa majorările pe care le-a introdus în 2022, transmite Reuters.
IKEA a precizat că a reușit să își reducă costurile și în paralel constată o descreștere a prețurilor la materiile prime, ceea ce îi permite să scadă prețurile la unele produse, generând astfel creșterea volumelor de vânzări, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Fiecare țară analizează unde există oportunități pentru noi să vindem mai multe articole prin scăderea prețurilor", a declarat Tolga Oncu, manager de retail la Ingka Group, cel mai mare proprietar de magazine IKEA. "Atunci când cobori prețurile trebuie să vezi și o creștere a volumului", a adăugat Oncu.
Obiectivul este readucerea prețurilor la nivelurile pre-pandemie "ajustate în funcție de evoluția inflației", până la finele anului următor, a precizat Ingka Group.
Grupul suedez va investi 55 de milioane de euro pentru a reduce prețurile la peste 1.500 de produse în Canada, în timp ce în Belgia reduce prețurile la 2.600 de produse, de la 1 februarie. De asemenea, intenționează să reducă prețurile la sute de produse în India.
De exemplu, pe piața din SUA o bibliotecă BILLY costa 69 de dolari în 2016. Prețul a scăzut până la 59 de dolari în 2019 pentru ca în 2022 să urce la 89 de dolari iar acum a revenit la 69 de dolari.
Retailerul suedez a anunțat deja reduceri de prețuri în Germania, cea mai mare piață a sa după vânzări, precum și în Suedia și Marea Britanie.
Ingka Group a investit peste un miliard de euro în reduceri de prețuri pe toate piețele sale în perioada septembrie-noiembrie 2023.
CITEȘTE ȘI Disponibilizări masive la un retailer britanicOncu a mai spus că este puțin probabil ca perturbările din Marea Roșie, care au dus la majorarea prețurilor pentru transportul maritim de marfă, să aibă un impact asupra planurilor IKEA de a reduce prețurile. "Până acum, când vine vorba de perturbările din Marea Roșie, cu faptele pe care le avem astăzi, nu există un impact asupra direcției politicii de prețuri pe care o avem la IKEA", a subliniat Tolga Oncu.
Ingka Group este entitatea care deține 90% din magazinele de mobilă IKEA din întreaga lume. Marca IKEA este deținută de o companie separată, Inter IKEA, care fabrică toate produsele IKEA.
În România, în anul fiscal 2023 (1 septembrie 2022 - 31 august 2023), Ikea a înregistrat o creștere a vânzărilor de 14,1%, în comparație cu anul precedent, ajungând la o cifră de afaceri de peste 1,2 miliarde de lei și la peste 22 de milioane de produse vândute în toate unitățile.