IKEA, cel mai mare brand de mobilă din lume, majorează prețurile produselor sale în medie cu 9%, din cauza costurilor mai mari al materiilor prime și transporturilor, a anunțat proprietarul majorității magazinelor companiei la nivel global, transmite Reuters.
IKEA a declarat anterior că închiriază mai multe nave, cumpără containere și redirecționează mărfurile între depozite pentru a atenua întreruperile lanțului de aprovizionare, dar a spus că acum trebuie să transfere costurile asupra clienților, deoarece se așteaptă ca turbulențele să continue, scrie News.ro.
Grupul Ingka a spus că prețurile vor crește în medie cu 9% pe piețele sale, variațiile locale reflectând diferite presiuni inflaționiste, inclusiv problemele legate de mărfuri și lanțul de aprovizionare.
”Din păcate, acum, pentru prima dată de când costurile mai mari au început să afecteze economia globală, trebuie să transferăm o parte din aceste costuri crescute asupra clienților noștri”, a spus Tolga Öncü, director de operațiuni de retail.
”IKEA continuă să se confrunte cu constrângeri semnificative de transport și materii prime, care conduc la creșterea costurilor, fără o pauză anticipată în viitorul previzibil”, a spus grupul într-un comunicat, adăugând că se așteaptă ca întreruperile să continue ”și pe parcursuș anului 2022”.
Grupul Ingka a înregistrat o cerere puternică în timpul pandemiei, deoarece oamenii au rămas mai mult acasă. Grupul fFuncționează printr-un sistem de franciză, Ingka fiind principalul francizat al proprietarului mărcii Inter IKEA, cu 392 de magazine mari și 73 de formate mai mici de magazine.