Romania Hypermarche, principala companie locală prin care sunt derulate operațiunile din România ale retailerului Cora, din grupul franco-belgian Louis Delhaize, a raportat un profit net de 3,74 milioane lei pentru 2017, după 4 ani consecutivi în care a cumulat pierderi totale de peste 85 milioane lei.
Compania a terminat anul trecut cu o cifră de afaceri de 1,77 miliarde lei, în ușoară creștere față de 2016, de la 1,74 miliarde lei.
Rezultatul pozitiv din 2017 vine după ce, în perioada 2013-2016 inclusiv, Cora România a cumulat pierderi totale de peste 85 milioane lei, cele mai mari fiind consemnate în 2014 (peste 25 milioane lei) și 2015 (aproape 40 milioane lei).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Numărul de salariați al Romania Hypermarche a scăzut cu peste 8% (365 de persoane) în 2017, de la 4.316 la 3.951 angajați.
Cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul, considerat cel mai important indicator al consumului populației, a crescut anul trecut cu 10,7% față de 2016, ritm scăzut față de cel înregistrat anul anterior, arată datele INS. În 2016, cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul a crescut cu 13,5% față de anul precedent, cel mai înalt ritm din 2007. În 2015, cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul crescuse cu 8,9% față de anul precedent, după un avans de 7% în 2014.
Economia românească a crescut anul trecut cu 7%, față de 2016, cel mai mare avans din 2008 până în prezent. Din punct de vedere al utilizării PIB, creșterea s-a datorat, în principal, cheltuielilor pentru consum final ale gospodăriilor populației, al căror volum s-a majorat cu 10,3%, contribuind cu 6,4% la creșterea PIB.
Cora România, parte a grupului Louis Delhaize, este prezentă pe piața românească din 2003 și operează în prezent 11 hipermarketuri în București și în marile orașe. Compania operează și magazinul virtual cora.ro, prin care clienții din București, Constanța și Cluj-Napoca pot achiziționa produse online, cu livrare la domiciliu.