Retailerul suedez de modă H&M a anunțat un plan de închidere a mai mult de un sfert din magazinele sale și de concediere a până la 588 de angajați în Spania, țara de origine a rivalului său mai mare, Inditex, proprietarul Zara, au declarat sindicatele locale, scrie Reuters.
Compania va efectua concedierile din motive organizatorice, productive și economice nespecificate, au precizat sindicatele CCOO și UGT într-o declarație comună, arată G4Media.
Compania are 91 de magazine și are aproape 4.000 de angajați în Spania, potrivit raportului anual al H&M. Retailerul intenționează să închidă 28 de magazine.
Măsura este în concordanță cu alți mari retaileri de modă din întreaga lume, care au închis magazine mai mici în ultimii ani, în timp ce au extins sucursalele emblematice care atrag mai mult trafic și pot fi folosite ca centre logistice de comerț electronic.
În Spania, H&M s-a confruntat, de asemenea, cu probleme legate de absenteism și de muncitori care se plâng de suprasolicitare, potrivit unor surse sindicale.
În noiembrie 2022, H&M a anunțat un plan global de reducere a 1.500 de locuri de muncă la nivel mondial pentru a reduce costurile. În Spania, și-a redus deja numărul de salariați cu 400 de persoane în 2021. „Considerăm că măsura este prea agresivă și că este posibil să se caute soluții care să nu implice pierderi de locuri de muncă”, au declarat sindicatele.
Negocierile cu sindicatele din Spania urmează să înceapă în septembrie.
CITEȘTE ȘI Afinele din România ajung în supermarketurile din Orientul MijlociuAngeles Rodriguez, un lider CCOO, a declarat că sindicatele au fost surprinse de anunțul disponibilizărilor.
„Compania nu a dat niciodată dovadă de un comportament ciudat și a respectat o majorare salarială convenită anul trecut”, a spus ea. H&M a acordat majorări salariale semnificative anul trecut, după ce lucrătorii au protestat și au intrat în grevă.
CITEȘTE ȘI Au apărut cireșele în piețe: La cât a ajuns kilogramul. Se pot vinde și la suta de grame. ”Costă foarte mult, o să stea acolo ca la muzeu”H&M este al doilea cel mai mare retailer de îmbrăcăminte listat la bursă din lume, după Inditex, și este o prezență fixă în mall-uri și pe străzile principale din întreaga lume. H&M nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii.
Hennes & Mauritz AB (H&M) a raportat la finele anului trecut vânzări sub estimări în cel mai recent trimestru (perioada septembrie-noiembrie 2023), al doilea mare retailer de îmbrăcăminte din lume vizând prioritizarea profitabilității.
În perioada septembrie-noiembrie 2023, vânzările în monedă locală au scăzut cu 4%, față de un declin de 3% previzionat de analiști. Este cel mai sever recul din ultimul an.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV DOCUMENT - Guvernul a schimbat semnificativ ordonanța cu măsuri fiscale. Noi reguli pentru salariile profesorilor, tichete de masă, salarii, mesele elevilor, Rabla, prosumatori, microfirme, alimente, posturi, contabiliÎn coroane suedeze, vânzările au fost aproape neschimbate, la 62,6 miliarde de coroane suedeze (6,1 miliarde de dolari), în timp ce analiștii estimau 63,2 miliarde de coroane suedeze.
Compania suedeză prioritizează profitabilitatea în locul vânzărilor, având ca obiectiv o marjă operațională de 10% în 2024. În primele nouă luni din 2023 marja operațională s-a situat la 5,9%.