Orice anunț de reducere a prețului unui produs va trebui să indice clar și prețul aplicat anterior de comerciant, dar nu oricare, ci pe cel din ultimele 30 de zile înainte de data aplicării reducerii, respectiv din ultimele 10 zile în cazul produselor perisabile, potrivit unui document pregătit și reintrodus recent de Guvern pe circuitul de avizare.
Planurile din e-commerce-ul românesc, noile reguli pregătite de autorități în domeniu și cum pot fi atrași mai mulți clienți sunt doar o parte dintre temele care vor fi prezentate la Videoconferința Profit E-commerce, organizată cu sprijinul Philip Morris România, Altex, ING și Telekom România și programată pentru 30 septembrie.
Videoconferința va fi transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV, detalii fiind disponibile AICI
Conform noilor măsuri, anunțate în primăvară de Profit.ro, amenzile pentru încălcarea acestor norme vor ajunge până la 35.000 lei, în timp ce amenzile actuale la afișarea prețurilor vor fi majorate.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
CITEȘTE ȘI Back to School 2021: ce au făcut școlile diferit28 noiembrie - Profit Financial.forum
De ce este important: Măsurile urmează să fie aprobate de Guvern într-un context în care în ultimii ani, mai ales cu ocazia reducerilor de Black Friday, au fost și voci în spațiul public care au susținut că, în unele cazuri, prețurile la anumite produse ar fi fost majorate în perioada premergătoare acestui eveniment, iar reducerea le-ar fi readus astfel la prețul inițial.
Va fi, astfel, schimbată modalitatea de indicare a preţurilor produselor oferite consumatorilor spre cumpărare, în particular privind informațiile afișate pentru clienți și legate de reducerile de preț.
Noile reguli pregătite:
- Orice notificare de reducere a prețului va trebui să indice și prețul anterior aplicat de comerciant pentru o perioadă determinată, înainte de aplicarea reducerii de preț.
- Prețul anterior va trebui să reprezinte cel mai scăzut preț practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preț.
CITEȘTE ȘI Era predictibil falimentul City Insurance?- În cazul bunurilor susceptibile a se deteriora sau a se perima rapid, prețul anterior va trebui să reprezinte cel mai scăzut preț practicat de comerciant în perioada ultimelor 10 de zile înainte de data aplicării reducerii de preț.
- În cazul ȋn care produsul a fost prezent pe piață mai puțin de 30 de zile, prețul anterior trebuie să reprezinte cel mai mic preț practicat de comerciant de la data punerii produsului pe piață, înainte de data aplicării reducerii de preț.
- Dacă reducerea de preț este majorată treptat, fără întrerupere, în perioada ultimelor 30 de zile, prețul anterior este considerat prețul fără reducere înainte de prima aplicare a reducerii de preț.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Apetitul românilor pentru fast food atrage un nou jucător - Lanțul de restaurante Submarine Burger, "mândria Croației", intră în RomâniaNerespectarea noilor prevederi va constitui contravenţie şi va atrage amendă de la 7.000 lei la 35.000 lei, a prevăzut acum Executivul (față de intervalul propus anterior de 4.000-40.000 lei).
De asemenea, amenda pentru nerespectarea celorlalte reglementări privind afișarea prețurilor va fi cuprinsă între 1.000 și 5.000 lei, față de 500 lei - 2.500 lei în prezent.
CITEȘTE ȘI Grupul italian de modă Prada va construi în România o nouă fabricăPentru că transpun ȋn legislaţia naţională Directiva (UE) 2019/2161 a Parlamentului European si a Consiliului din 27 noiembrie 2019, noile reglementări trebuie adoptate de Guvern chiar anul acesta, până la 28 noiembrie 2021, dar vor fi aplicate efectiv ȋncepând cu 28 mai 2022.