Grupul german Metro, prezent și pe piața din România, a anunțat miercuri că intenționează să se separe în două companii listate la bursă, pentru a-și maximiza potențialul de creștere, informează Bloomberg și MarketWatch.
Astfel, operațiunile en-gros ale Metro Cash & Carry și hypermarketurile Real ar urma să fie transferate către o nouă companie, în timp ce divizia de produse electronice, care include lanțurile Media Markt și Saturn, va rămâne în cadrul Metro. Acționarii Metro vor deține acțiuni la ambele companii, în funcție de participațiile actuale.
Mutarea ar putea avea loc la mijlocul anului viitor, dar o decizie în acest sens nu a fost încă adoptată.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Concentratea, din punct de vedere strategic și operational, a celor două companii independente pe activitățile specific va aduce noi posibilități de creștere", au declarat reprezentanții Metro.
Compania care va va include operațiunile Cash & Carry și Real va fi condusă de actualul CEO al Metro, Olaf Koch, în timp ce entitatea destinată vânzărilor de electronice va fi condusă de Pieter Haas, actualul CEO al Media-Saturn.
Metro Cash&Carry, parte a grupului german Metro, a fost primul retailer care a intrat în România după Revoluție, în 1996.
Vânzările Metro Cash&Carry România au scăzut în anul fiscal 2014/2015, respectiv octombrie 2014 - septembrie 2015, la 892 milioane euro, de la 909 milioane euro în anul anterior, perioadă în care a închis un magazin la Pitești și și-a redus numărul angajaților cu 582 persoane, la 4.349 salariați, potrivit unui raport al grupului german.
Metro Cash&Carry România a fost afectată de criza financiară, din 2009 până în 2014, vânzările înregistrând un declin constant, de la 5,74 miliarde lei la 4,48 miliarde lei, potrivit datelor disponibile la Ministerul Finanțelor.