Organismele consumatorilor din Belgia, Franța, Italia, Olanda, Portugalia și Spania au cerut agențiilor lor de protecție a consumatorilor să ia măsuri împotriva platformei de cumpărături online al grupului chinez pentru că ar fi stabilit condiții incorecte pentru clienții din UE, transmite Reuters.
Plângerile împotriva platformei AliExpress deținute de Alibaba vin după ce anul acesta agenția de protecție a consumatorilor din Luxemburg a cerut rezolvarea problemei la nivel european, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Organismele consumatorilor cer ca AliExpress, care vinde bunuride la retailerii din China și concurează cu retailerul online american Amazon, să respecte reglementările UE în domeniul protecției consumatorilor.
Organismele consumatorilor din Belgia, Franța, Italia, Olanda, Portugalia și Spania sunt îngrijorate de o clauză cuprinsă în condițiile de vânzare ale AliExpress prin care disputele dintre cumpărător și vânzător sunt deferite unui tribunal de arbitraj din Hong Kong.
Reglementările UE prevăd dreptul consumatorilor din blocul comunitar de a intenta un proces în propriile lor țări.
Un alt motiv de îngrijorare este că bunurile de la AliExpress nu pot fi returnate fără nicio justificare în termen de 14 zile.