Grupul chinez Alibaba Group Holding a înregistrat cea mai puternică creștere trimestrială a veniturilor din aproape doi ani, deoarece unitatea sa națională de comerț electronic se concentrează pe produse low-cost pentru a atrage consumatorii într-un mediu economic sobru, transmite Reuters.
Gigantul chinez de comerț electronic a obținut în primul trimestru venituri de 234,16 miliarde de yuani (32,29 miliarde de dolari), în creștere cu 14% față de trimestrul anterior, care a fost afectat de restricții stricte din cauza pandemiei, scrie News.ro
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cifra depășește estimările analiștilor, de 224,92 miliarde de yuani, potrivit datelor Refinitiv.
”Majoritatea investitorilor se așteptau la un trimestru bun, dar amploarea supraperformanței, în special în ceea ce privește profitul, probabil a depășit majoritatea așteptărilor”, a declarat Alicia Yap, analist la Citi Bank.
Profitul net al Alibaba a crescut cu 51% de la an la an.
Cea mai recentă cifră a veniturilor reprezintă o îmbunătățire de la stagnarea și creșterea de până la 3% din ultimele patru trimestre.
Cu toate acestea, au crescut temerile cu privire la economia Chinei, care a încetinit după o redresare inițială rapidă de la ridicarea restricțiilor pentru Covid, la sfârșitul anului trecut.
Miercuri, China a raportat că a intrat în deflație în iulie, la nivelul prețurilor de consum, o evoluție care se estimează că va afecta și mai mult dorința cumpărătorilor de a cheltui.
CITEȘTE ȘI Vladimir Putin a promulgat decretul de suspendare a tratatelor privind dubla impozitare cu țările „neprietenoase”. Pe listă, și România”Cele mai recente date macro indică unele incertitudini în ritmul redresării post-Covid, dar, pe măsură ce activitățile economice și de consum continuă să se reia, afacerile noastre au demonstrat tendințe încurajatoare”, a declarat Daniel Zhang, CEO și președinte al grupului Alibaba, analiștilor, într-o conferință cu aceștia.
Veniturile din primul trimestru fiscal, încheiat în iunie, au fost ajutate de o redresare a achizițiilor consumatorilor pe piețele Taobao și Tmall ale Alibaba, stimulate parțial de festivalul de cumpărături 618, al doilea cel mai mare eveniment de cumpărături online din China, din iunie.
Concurența a crescut recent din prtea rivalilor cunoscuți, pentru că aceștia oferă produse cu costuri reduse, cum ar fi Pinduoduo, a PDD Holdings, și Douyin, parte a grupului ByteDance, versiunea chineză a TikTok, ambele fiind provocări majore pentru Alibaba.