Grindeanu, Cesarom: Vânzările de produse ceramice scad cu 20%, în volum, după explozia costurilor de producție: Suntem direct impactați, dar piața nu suportă aceste creșteri

Grindeanu, Cesarom: Vânzările de produse ceramice scad cu 20%, în volum, după explozia costurilor de producție: Suntem direct impactați, dar piața nu suportă aceste creșteri
scris 7 oct 2022

Vânzările de plăci ceramice în România au scăzut anul acesta, în volum, cu circa 20%, ca urmare a creșterii costurilor de producție și, implicit, a prețurilor. În valoare, însă, este așteptată o majorare de 20%, nu doar pentru că produsele au prețuri mai mari, ci și pentru că sunt tot mai căutate plăci ceramice de dimensiuni mai mari, mai scumpe pe metru pătrat.

Ce se va întâmpla pe piața de retail din România, cum pot fi atrași mai mulți clienți profitând de ridicarea restricțiilor, cum poți îmbina eficient canalul de vânzare online cu magazinul fizic va fi explicat la PROFIT E-Commerce.

Videoconferința, programată pentru 13 octombrie, este organizată cu sprijinul Alpha Bank, urmând să fie transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV

“Dacă anul trecut prețurile produselor ceramice nu au crescut mult față de alte materiale de construcții, anul acesta a fost mult influențată de prețul energiei. Consumăm multă energie – în special gaze, dar și electricitate – așa că suntem direct impactați. (...) Anul trecut, prețul energiei era undeva la 30-40% din costul unui produs, iar acum s-a ajuns la 60-70%. Pentru noi, costurile totale de producție au crescut cu peste 100% anul acesta”, spune Petrișor Grindeanu, CEO Lasselsberger Ceramics România, singurul producător român de profil.

Urmărește-ne și pe Google News

O parte din creșterea costurilor a fost transferată mai departe în prețul produselor, astfel că gresia și faianța produse de companie sunt mai scumpe acum cu 50% față de 2021, ceea ce a adus o scădere a vânzărilor, în volum, de sub 10%.

EXCLUSIV FOTO Milionarul belgian Jan Van Geet, proprietarul VGP, încheie în România una dintre cele mai mari tranzacții cu teren ale anului CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Milionarul belgian Jan Van Geet, proprietarul VGP, încheie în România una dintre cele mai mari tranzacții cu teren ale anului

Compania deține brandul Cesarom și face parte din grupul austriac Lasselsberger, producător european de plăci ceramice (gresie, faianță și decoruri ceramice).

Lasselsberger produce anual, la fabrica din Cluj-Napoca, o cantitate de circa 8 milioane de metri pătrați, piața totală, dominată de importuri, fiind de 40 de milioane mp (în valoare, 210 milioane euro anul trecut).

Fabrica lucrează la capacitate maximă, iar producția este destinată în principal pieței interne, dar și exporturilor, categorie care acoperă anual 5-10% din total.

Profit.ro a relatat în iunie că Lasselsberger pregătește cumpărarea unui teren industrial în suprafață mare, cuprinsă între 300.000 - 325.000 metri pătrați, adecvat construirii unei fabrici de producție de plăci ceramice, în județul  Cluj.

EXCLUSIV WDP, coordonat de o familie de milionari din Belgia, cumpără în România, de la operatorul unei turnătorii de alamă, un teren pentru un nou parc logistic CITEȘTE ȘI EXCLUSIV WDP, coordonat de o familie de milionari din Belgia, cumpără în România, de la operatorul unei turnătorii de alamă, un teren pentru un nou parc logistic

Lasselsberger Ceramics România mizează în acest an pe o creștere a business-ului de 12%, de la 176 milioane lei anul trecut.

Compania a deschis joi un show-room în București, după o investiție de circa 1 milion de lei.

Lasselsberger Ceramics a investit în ultimii 6 ani 25 de milioane de euro în fabrica din Cluj-Napoca, iar pentru acest an a programat proiecte de 2 milioane de euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
cesarom
prețuri