Vânzările cu amănuntul în Germania au înregistrat o revenire peste așteptări în octombrie, după ce au scăzut în septembrie, arată datele oficiale publicate miercuri sugerând că relansarea celei mai mari economii europene înainte de intrarea în izolare parțială a fost susținută de consumatori, transmite Reuters.
Autoritățile germane au ordonat închiderea restaurantelor, barurilor și sălilor de sport începând cu data de 2 noiembrie, în încercarea de a încetini răspândirea virusului COVID-19. Școlile, uzinele și magazinele au rămas deschise dar cu respectarea distanței sociale, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Oficiul federal de statistică a anunțat miercuri că vânzările cu amănuntul, un indicator volatil și care este revizuit în mod frecvent, au crescut cu 2,6% în termeni reali în luna octombrie, după o scădere de 1,9% (cifre revizuite) în luna septembrie. Cifra anunțată de Oficiul federal de statistică este peste avansul de 1,2% prognozat de analiștii intervievați de Reuters. În ritm anual, vânzările cu amănuntul au crescut cu 8,2%, de asemenea peste estimările analiștilor care mizau pe un avans de 5,8%.
Datele statistice arată că cererea consumatorilor a fost una deosebit de puternică în special pentru mobilier și echipamente electrocasnice. De asemenea, retailerii online au continuat să profite de modificarea obiceiurilor de consum înregistrând o creștere solidă a vânzărilor, însă această creștere s-a făcut pe seama magazinelor care vând haine și încălțăminte, care au suferit noi pierderi.