Germania a devenit o țară de cumpărători online în doar câțiva ani, majoritatea germanilor preferând să cumpere haine, alimente și medicamente prin intermediul dispozitivelor, după pandemia de coronavirus, transmite Reuters.
Rezultatele unui sondaj de opinie arată că 99% dintre adulții din Germania, țară unde peste 70% dintre firme utilizează în continuare faxul, fac acum cumpărături online, și 39% dintre respondenți declară că fac asta cel puțin o dată pe săptămână, scrie Agerpres.
Aceasta deși germanii tind să aibă o atitudine mai negativă decât media europenilor față de cele mai noi trenduri din tehnologie, un studiu din 2022 al McKinsey arătând că germanii sunt reticenți în special la personalizarea excesivă.
Însă acest lucru este pe cale să se schimbe, arată un studiu efectuat de institutul GfK din Germania și Mastercard, ale cărui rezultate au fost consultate de Reuters. Acest sondaj, derulat în rândul a peste 1.000 de respondenți, arată că fashionul a devenit de departe cea mai populară categorie de produse pentru comerțul online. Două treimi dintre respondenți au comandat online haine și încălțăminte în ultimele 12 luni, față de 43% la începutul pandemiei, în 2020.
Un exemplu este Alvaro Pinilla, care și-a mobilat noul său apartament din Berlin prin intemediul cumpărăturilor online. "Este confortabil să nu trebuiască să pleci din casă. De asemenea, cred că prețurile online sunt la fel de competitive, și chiar mai bune, decât cele din magazinele fizice", spune tânărul avocat.
"Dacă trece o săptămână fără să cumpăr nimic, creierul meu îmi spune "este timpul pentru un răsfăț", spune Pinilla, care acum are de gând să profite de reducerile de Black Friday pentru a-și cumpăra noi haine și încălțăminte. "M-am obișnuit să fac cumpărături online în timpul pandemiei", mai spune Pinilla, adăugând că între timp a devenit mai bun în a găsi lucrurile pe care le dorește.
Black Friday și Cyber Monday, precum și următorul sezon de cumpărături de Crăciun, vor reprezenta un nou maxim pentru comerțul online și principala asociație a retailerilor germani (HDE) mizează în acest an pe vânzări de 87,1 miliarde de euro pentru întreaga industrie de e-commerce.
CITEȘTE ȘI Rețele Electrice Muntenia lansează o licitație de 445 milioane lei pentru rețelele din Ilfov și GiurgiuÎn 2023, Germania a fost responsabilă pentru 37,6 miliarde de dolari din veniturile totale realizate de Amazon, ceea ce înseamnă că a fost cea mai mare piață internațională a grupului american.
Electronicele sunt a doua cea mai populară categorie pentru germanii care fac cumpărături online, arată sondajul GfK, și aproape jumătate dintre germani au comandat online astfel de produse în acest an.
Sarah Schedler se bucură să cumpere haine online, pentru că ea crede că astfel poate găsi mai rapid decât într-un magazin ceea ce are nevoie. "Dacă ceva este la preț întreg îl pun pe lista de dorințe și aștept până când sunt reduceri", spune Schedler. Acum, tânăra intenționează să își înlocuiască laptopul vechi de 10 ani pentru că a văzut câteva oferte bune de Black Friday. "Am senzația că prețurile sunt oarecum mai mici online, dar ar putea să fie doar o senzație", spune Sarah Schedler.
În paralel, proporția germanilor care cumpără alimente online a crescut până la 25%, de la 7% în 2020, iar a celor care comandă produse de îngrijire personală de pe Internet s-a dublat, de la 18% în 2020, până la 35% în 2024, arat studiul GfK.
Aproape patru din zece germani preferă să facă cumpărături de pe telefonul mobil, 10% de pe o tabletă și jumătate de pe computer, mai arată rezultatele studiului.
HDE estimează că, anul trecut, în Germania au fost realizate vânzări de aproape 47 miliarde de euro via smartphone-uri, iar acestea au reprezentat un nivel record de 55% din totalul vânzărilor online.