Germania a rămas în urma competitorilor europeni în cucerirea de noi piețe pentru exporturile de vin iar Guvernul condus de cancelarul Angela Merkel vrea să corecteze acest lucru prin promovarea agresivă a unor produse de top precum vinurile Riesling, transmite Bloomberg.
În prima revizuire a strategiei sale de marketing din ultimul sfert de secol, Germania va introduce un sistem de tip piramidal de vinuri cu denumire de origine protejată, sistem care leagă mai strâns vinurile de anumite regiuni de unde provin, a precizat la Berlin ministrul german al Agriculturii, Julia Kloeckner. Vinurile de top precum Riesling-ul de pe valea râului Mosel vor fi amplasate în vârful piramidei, a adăugat Kloeckner, arată Agerpres.
Obiectivul campaniei este crearea unei legături în rândul consumatorilor între vinurile de calitate și regiunea de unde provin, ceea ce va ajuta la creșterea vânzărilor, a dezvăluit Julia Kloeckner, care provine ea însăși dintr-o familie de viticultori din landul Renania-Palatinat. "Vrem să îi ajutăm pe consumatori să se poată orienta mai bine atunci când trec în revistă rafturile cu vinuri", a spus Kloeckner. Acesta a apreciat că reputația de calitate a Germaniei are de suferit pe unele piețe precum Marea Britanie unde consumatorii au nevoie de ajutor pentru a face diferența între diferite soiuri de vinuri și în mod obișnuit cred că vinurile germane sunt dulci și albe.