Gebrüder Weiss, unul dintre principalii jucători de pe piața de transport și soluții logistice, vizează extinderea spațiilor logistice cu circa 20% în următorul an pentru hub-urile din Sibiu și pentru cele din apropiere de București. Compania deține, în acest moment, centre logistice cu o suprafață totală de circa 65.000 de metri pătrați, având un grad mediu de ocupare de 90%.
Cea mai mare suprafață logistică a Gebrüder Weiss România este concentrată în apropierea Capitalei, însumând 35.000 metri pătrați în 4 hub-uri. Al doilea centru din punct de vedere al mărimii este localizat în Arad, cu circa 15.000 mp, urmat de hub-ul din Cluj-Napoca, cu 7.000 mp, și cele din Sibiu și Brașov cu cca. 5.000 mp fiecare. Compania mai ocupă spații de cca. 3.000 mp și în Constanța, Craiova și Bacău.
„Din totalul celor circa 65.000 mp de spațiu logistic pe care îl gestionăm pe plan local, aproximativ 15% este proprietatea companiei, restul fiind închiriat în parcuri logistice de mare anvergură. Pentru întreaga suprafață, procentul de ocupare este permanent de 90%. Desigur, există și un grad de fluctuație a ocupării de câteva procente, determinat în special de sezonalitatea produselor, campanii promoționale, finalul de lună când se încearcă atingerea țintelor de vânzări sau perioadele de Sărbători și Black Friday”, spune Mirela Brojban, Business Unit Manager Soluții Logistice în cadrul Gebrüder Weiss România.
CITEȘTE ȘI Transilvania Residence: un proiect imobiliar exclusivist în BrașovȚinând cont de aceste aspecte, reprezentanta companiei a subliniat că, în următoarea perioadă, Gebrüder Weiss România vizează extinderea suprafețelor logistice pentru hub-urile din apropierea Capitalei, cât și pentru centrul din Sibiu cu cca. 20%.
„În acest moment, clientul de spații logistice Gebrüder Weiss România este reprezentat, de cele mai multe ori, de companii mari, multinaționale, cu o cotă de piață importantă, pentru care avantajele puse la dispoziție de spațiile noastre, dar și de serviciile pe care le oferim, sunt fundamentale. Printre cei circa 2.000 de clienți pe care îi deținem în portofoliu pe plan local, majoritatea activează în domenii precum industria de petrol și gaze, retail, mobilier, automotive sau telecomunicații”, a mai spus Mirela Brojban.
Tocmai din acest motiv, ponderea clienților care aleg doar serviciile de depozitare este una redusă. Majoritatea partenerilor companiei optează pentru o gamă largă de servicii logistice în care sunt incluse cele de transport sau cele de comisionare vamală. De altfel, de cele mai multe ori clienții care aleg doar serviciile logistice de depozitare și manipulare marfă sunt cei ale căror mărfuri nu sunt destinate consumatorului final.
Piața de spații logistice – concentrată în câteva orașe mari
Piața autohtonă de spații logistice este ofertantă și în continuă creștere de la an la an.
„România a devenit, în ultimii ani, un hub logistic pentru piețele din sud-estul Europei, atrăgând astfel investiții pe acest segment, ceea ce a dus la o extindere a suprafețelor industriale. Estimăm că evoluția va fi una pozitivă și în următorii ani, în special datorită creșterii pieței de e-commerce. De asemenea, odată cu dezvoltarea infrastructurii rutiere, România va atrage cu siguranță mai multe investiții ce vor presupune o lărgire a suprafețelor logistice”, arată Mirela Brojban.
Piața de spații logistice este concentrată în jurul a câtorva orașe mari, Capitala fiind pe primul loc, urmată de Timișoara și Ploiești. La polul opus, zona de Est a țării este cea mai slab reprezentată, în special din cauza lipsei de infrastructură rutieră modernă.
„În situația în care infrastructura rutieră, în special în zona de Est, nu se dezvoltă în viitorul apropiat, majorarea suprafețelor logistice și crearea de depozite suplimentare va fi direcționată tot către orașele unde deja se află cele mai mari proiecte de acest tip”, adaugă aceasta.
CITEȘTE ȘI Cum să reîmprospătezi online aerul și...cifra de afaceriOperatorul logistic a avut anul trecut o cifră de afaceri de 67,7 milioane euro, în ușoară creștere față de 2019, iar pentru anul în curs mizează pe o creștere a business-ului de 3-5%.
Evoluția a fost susținută, printre altele, de creșterea de 85% înregistrată pe segmentul livrărilor la domiciliu, ca urmare a dezvoltării masive a comerțului online în contextul restricțiilor impuse de COVID și al adoptării la scară mare a sistemului de muncă de acasă.
Compania a direcționat către divizia Home Delivery cele mai importante fonduri pe care le-a avut la dispoziție anul trecut pentru investiții, astfel că a lansat la Bolintin Deal un hub nou, cu o suprafață de 3.000 mp, dedicat livrărilor la domiciliu.
CITEȘTE ȘI Cum s-a schimbat mediul de afaceri din România în ultimii 30 de ani: O istorie povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (I)Investițiile de anul trecut au totalizat 1,77 milioane euro și au vizat de asemenea digitalizarea serviciilor, compania lansând un serviciu care permite actualizarea continuă a timpului estimat de sosire a expedierilor.
Gebrüder Weiss are 700 de angajați și este deținută de compania cu același nume din Austria.
CITEȘTE ȘI EFdeN, cu sprijinul ENGIE, pune România pe harta inovației sustenabile. Prestigioasa competiție de locuințe solare, Solar Decathlon Europe 2023, se va desfășura la BucureștiOperatorul logistic a avut anul trecut, la nivel global, o cifră de afaceri de 1,77 miliarde de euro. Grupul are peste 7.400 de angajați și deține o rețea formată internațională din 170 de filiale, unități operaționale și birouri.