Sphera Franchise Group, cel mai mare operator de foodservice din România, își extinde portofoliul prin adăugarea francizei italiene Cioccolatitaliani*, parte a Grupului Gioia. Brandul este cunoscut pentru produsele sale pe bază de ciocolată, inclusiv înghețată, produse de patiserie și cafea.
Sphera Group intenționează să dezvolte franciza pe piața italiană și va inaugura prima unitate Cioccolatitaliani în prima jumătate a anului 2025, cu o investiție de circa 500.000 de euro. Grupul estimează aproximativ 4 noi deschideri pe an în următorii 5 ani, concentrându-se inițial pe regiunile din nordul Italiei, dar are în vedere și piața din România. Grupul Sphera este deja prezent în Italia cu 18 unități KFC francizate.
„Într-o industrie dinamică precum HoReCa, abilitatea de a identifica și fructifica noi oportunități de creștere este esențială pentru succesul pe termen lung. Experiența noastră operațională și rezultatele businessului din Italia, prin rețeaua noastră de francize KFC, reprezintă o bază puternică pentru diversificare, oferindu-ne posibilitatea de a valorifica sinergiile existente. Achiziția drepturilor de franciză Cioccolatitaliani se aliniază strategiei de creștere Sphera Group, oferindu-ne posibilitatea să ne extindem către un nou segment de consumatori și să ne dezvoltăm într-un mod sănătos, prin adăugarea unui brand profitabil în portofoliul nostru. Acest demers strategic ne consolidează poziția de lider și ne întărește prezența pe piață, adresând o nouă categorie de nevoi ale clienților, în același timp ce răspundem așteptărilor investitorilor noștri de dezvoltare continuă și creștere a profitabilității”, a declarat Călin Ionescu, CEO al Sphera Franchise Group.
Cioccolatitaliani operează în prezent o rețea de 43 de unități, majoritatea situate în Italia și câteva în Balcani, Orientul Mijlociu și Africa de Nord. În 2023, Cioccolatitaliani a servit peste 6 milioane de clienți, cu peste 4,5 milioane de cafele, peste 350.000 de lingouri de ciocolată și peste 3,7 milioane de cornete de înghețată.
De-a lungul timpului, brandul a câștigat numeroase premii: din 2018 până în 2020, a fost desemnat câștigătorul premiului „Best Managed Companies” oferit de Deloitte, care recunoaște cele mai bine gestionate companii din Italia; a fost numit „Best Culinary Experience” în cadrul Food Service Awards Italy, în 2017, și „Best Export Format” cu ocazia Food Community Awards, în 2018.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Cel mai mare teren vândut anul acesta: Andrei Ceaușescu cumpără de la americano-israelieni pentru o amplă dezvoltareFondată în 2009 de familia Ferrieri, cu peste 40 de ani de experiență în domeniul patiseriei, Cioccolatitaliani s-a distins prin angajamentul său față de ingredientele premium, precum Cacao Fino de Aroma, unul dintre cele mai rare și apreciate soiuri de cacao din lume. Gama de produse Cioccolatitaliani include o varietate de articole, precum înghețată artizanală preparată cu diferite arome și ingrediente de înaltă calitate, lingouri de ciocolată, praline și alternative realizate din renumita Cacao Fino de Aroma. Brandul oferă, de asemenea, cafea gourmet cu o selecție de băuturi precum espresso și cappuccino, produse de patiserie italiene proaspăt coapte, clătite și gofre servite cu înghețată cu aromă de ciocolată și diverse topping-uri.
Sphera Franchise Group este cel mai mare grup de foodservice din România, deținând companiile care operează francizele KFC, Pizza Hut și Taco Bell în România, și KFC în Chișinău, Republica Moldova, și în anumite zone din Italia. Grupul deține peste 170 de restaurante pe cele trei piețe și are aproximativ 5.000 de angajați. Sphera Franchise Group este listat la Bursa de Valori București din 2017 sub simbolul SFG, fiind singura companie HoReCa inclusă în indicele principal BET, precum și în indicii FTSE Global Microcap și MSCI Frontier Markets Small Cap.
GIOIA GROUP este o companie umbrelă în sectorul de retail alimentar, care gestionează brandurile Cioccolatitaliani și Bun Burgers. Grupul operează 62 de unități în întreaga lume, cu un venit total de 46 milioane euro în 2023 (16,5 milioane euro din Cioccolatitaliani), reflectând o creștere de 207% din 2009, și are 418 angajați (+23% față de 2022). Peste 8 milioane de clienți aleg în fiecare an brandurile Gioia Group. Prezența sa este extinsă, cu unități în toată Italia și în străinătate, Cioccolatitaliani fiind prezent în Malta, în zona Balcanilor și în Orientul Mijlociu.