Adapta Robotics, companie specializată în designul și producția de roboți non-industriali pentru automatizarea sarcinilor executate în mod uzual de oameni, a încheiat un parteneriat cu Carrefour România pentru a lansa ERIS, primul robot de retail de pe piața românească.
Adapta Robotics este o companie fondată inițial sub brandul Rinf.tech și care a lansat în 2018 robotul MATT, un sistem de testare automată pentru dispozitive cu ecran tactil sau butoane fizice.
Unul dintre scopurile Adapta Robotics este de a ajunge brandul european numărul 1 în crearea de roboți non-industriali.
CITEȘTE ȘI Carrefour: Ne confruntăm cu o inflație ajunsă la cote istorice în România, care a afectat atât modelul nostru de business ca retailer, cât și puterea de cumpărare a cliențilorÎn acest an, compania a lansat ERIS, un robot, denumit și MARCEL, dedicat industriei de retail pentru automatizarea identificării lipsei stocurilor și prevenirea erorilor de preț la raft.
„Credem că roboții vor juca un rol din ce în ce mai important în viața de zi cu zi și noi dorim să îi dezvoltăm în România, ținând cont de nevoile identificate”, spune Mihai Crăciunescu, fondator Adapta Robotics.
Fondatorii Adapta Robotics sunt la origine absolvenți ai departamentului de Automatică și Informatică Industrială din cadrul Facultății de Automatică și Calculatoare, devenind apoi cadre didactice ale aceluiași departament.