Brandul de lux Gucci a retras de la vânzare un obiect vestimentar, un pulover din lână, care a stârnit discuții online, fiind considerat de mulți jignitor.
Puloverul „balaclava” negru, inclus în colecția de primăvară, acoperă partea de jos a feței și este decupat în zona gurii, unde țesătura imită buze roșii, scrie News.ro.
Într-un comunicat, Gucci s-a scuzat pentru orice jignire adusă și a confirmat retragerea obiectului vestimentar de la vânzare, scrie BBC.
Brandul a mai transmis că incidentul va fi transformat într-o învățătură importantă pentru echipa Gucci și că și-a luat un angajament privind diversitatea.
Criticile aduse modelului pe platformele social media au făcut referire la stereotipul invocat.
Gucci nu este însă singurul brand implicat într-un astfel de scandal. Luna trecută, Prada a retras un accesoriu care se încadra aceluiași stereotip.
În noiembrie, Dolce & Gabbana a anulat prezentarea din Shanghai în urma unor acuzații de rasism. Casa de modă a publicat online un videoclip în care un model chinez mânca pizza și paste cu bețe. În urma campaniei, considerată la nivel larg jignitoare, mai mulți retaileri au hotărât să nu mai comercializeze produsele brandului.
D&G a mai stârnit o controversă în 2016, când a lansat o pereche de încălțări pe care a denumit-o „slave sandal”.