FOTO Grupul american Philip Morris International pregătește investiții suplimentare de peste 100 milioane dolari în România și lansează și un nou produs

FOTO Grupul american Philip Morris International pregătește investiții suplimentare de peste 100 milioane dolari în România și lansează și un nou produs
scris 29 dec 2021

Grupul american Philip Morris, cel mai mare producător de produse din tutun la nivel mondial, pregătește noi investiții în România, urmând să aloce, în intervalul 2022-2023, peste 100 de milioane de dolari pentru fabrica din Otopeni și să continue să dezvolte capacitățile de producție a consumabilelor pentru produsele fără fum pentru piața internă și externă. În paralel, gigantul american a anunțat comercializarea unui nou produs, dispozitivul lil SOLID 2.0 de la KT&G, lansat recent pe piața din România, împreună cu două variante de consumabile Fiit, produse în fabrica din Otopeni. 

Fabrica Philip Morris din Otopeni a fost convertită începând din 2017 într-o unitate de producție a rezervelor de tutun pentru dispozitivele electronice IQOS, în urma unei investiții de aproape o jumătate de miliard de dolari. 

Fabrica din Otopeni este una dintre cele trei unități de acest tip din Europa, alături de cele din Italia și Grecia, și una dintre cele opt care există în întreaga lume. În acest moment, în fabrică lucrează aproape 1.000 de angajați, obiectivul companiei fiind transformarea acesteia într-o unitate de producție a consumabilelor pentru produsele fără fum, printre care IQOS, sistemul electronic de încălzire a tutunului dezvoltat de Philip Morris International, și lil SOLID 2.0, alternativa fără fum produsă de compania KT&G și introdusă de IQOS. 

Urmărește-ne și pe Google News

FOTO Grupul american Philip Morris International pregătește investiții suplimentare de peste 100 milioane dolari în România și lansează și un nou produs

Acum, grupul american pregătește pentru România o investiție suplimentară de peste 100 de milioane de dolari.

„Suntem angajați total în misiunea de a înlocui țigările cu alternative mai bune la continuarea fumatului, iar investițiile din anii următori demonstrează clar acest lucru. Cele 500 de milioane de dolari investite până acum și accentul pus pe dezvoltarea categoriei produselor fără fum au făcut ca valoarea totală a exporturilor acestor consumabile  să fie comparabile cu exporturile de țigarete ale României. Ne bucurăm că prin investițiile de până acum am reușit să punem România pe harta inovației și să le oferim sutelor de milioane de fumători din întreaga lume o alternativă mai bună la continuarea fumatului”, a declarat Daniel Cuevas, Managing Director, Philip Morris România.

La acest moment, grupul este liderul segmentului de produse din tutun încălzit atât pe piața internațională, cât și pe cea din România, unde deține aproximativ 80% din categorie începând cu al treilea trimestru al anului 2021. În România, consumabilele pentru IQOS, reprezintă 3,4% din piața națională a tutunului și a produselor din tutun încălzit, raportate la același trimestru.

În paralel, Philip Morris International a început comercializarea pe piața locală a dispozitivului lil SOLID 2.0, alternativa fără fum produsă de compania KT&G și introdusă de IQOS, România fiind printre primele piețe din Uniunea Europeană în care dispozitivul este lansat.

Pe piața din România, dispozitivul lil SOLID 2.0 de la KT&G a fost lansat împreună cu două variante de consumabile Fiit, care sunt produse în fabrica Philip Morris România din Otopeni. lil SOLID 2.0 este noua generație a dispozitivului compact de încălzire a tutunului lil SOLID, introdus de IQOS. lil SOLID 2.0 încălzește tutunul cu ajutorul unui element de încălzire și produce un aerosol. Nu produce fum, scrum sau foc. Dispozitivul lil SOLID este introdus de IQOS și completează  portofoliul de alternative fără fum al PMI în România, care include sistemul de încălzire a tutunului IQOS.

FOTO Grupul american Philip Morris International pregătește investiții suplimentare de peste 100 milioane dolari în România și lansează și un nou produs

Produsele KT&G distribuite de PMI în afara Coreei de Sud, precum lil SOLID 2.0 și Fiit, au făcut obiectul unei evaluări atente înainte de comercializare, pentru a asigura îndeplinirea cerințelor legale aplicabile din piețele de lansare, precum și a standardelor înalte ale PMI de fundamentare științifică pentru confirmarea absenței arderii și a reducerii semnificative a emisiilor de substanțe nocive comparat cu țigările.

FOTO Grupul american Philip Morris International pregătește investiții suplimentare de peste 100 milioane dolari în România și lansează și un nou produs

Acest pas important înspre construirea unui viitor fără fum vine în completarea progreselor înregistrate deja de PMI cu portofoliul existent de produse fără fum și care nu ard tutunul (heat-not-burn). În 30 septembrie 2021, erau aproximativ 20,4 milioane de utilizatori adulți de IQOS la nivel global, din care aproximativ 14,9 milioane de fumători adulți au făcut trecerea la acest dispozitiv și au renunțat la fumat.

FOTO Grupul american Philip Morris International pregătește investiții suplimentare de peste 100 milioane dolari în România și lansează și un nou produs

„Ambiția noastră este ca toți adulții, care altfel ar continua să fumeze, să treacă la alternative mai bune cât mai curând posibil și să renunțe la țigări, în beneficiul sănătății lor, al sănătății publice și al societății în general”, explică Daniel Cuevas. „Produsele KT&G aflate în plină expansiune în afara Coreei de Sud vor completa portofoliul nostru deja puternic de produse care încălzesc tutunul și nu eliberează fum, ceea ce le oferă fumătorilor adulți o gamă și mai largă de opțiuni de gust, preț și tehnologie.”

Portofoliul de produse fără fum IQOS al PMI include produse care nu ard tutunul (heat-not-burn), produse cu vapori cu conținut de nicotină și produse cu nicotină pentru uz oral. În prezent, produsele fără fum dezvoltate de PMI sunt disponibile pentru vânzare în 70 de piețe în principalele orașe sau la nivel național.

Și Dragoș Bucurenci, Director External Affairs Philip Morris România, a explicat recent, la Ora de Profit.ro, că produsele fără fum adresate fumătorilor adulți, precum cele din tutun încălzit, sunt alternative mai bune la continuarea fumatului, dar utilizarea lor este încă redusă în România, comparativ cu alte state, în principal din cauza dezinformării și a miturilor.

„În primul rând, cel mai bun lucru pe care pot să-l facă fumătorii – pentru ei și pentru cei din jurul lor – este să se lase de fumat, iar cel mai bun lucru pe care pot să-l facă nefumătorii este să nu se apuce niciodată de fumat. Din păcate, însă, vedem că eforturile de a-i convinge pe fumători să abandoneze complet tutunul și nicotina nu sunt încununate de succes. România, în mod particular, este o țară cu rezultate destul de descurajante în acest domeniu – nu numai că numărul fumătorilor nu este în scădere, ci este în creștere – or, în aceste condiții, în care ai un număr în creștere de fumători, este important să le oferi fumătorilor care altfel ar continua să fumeze alternative care pot fi mai puțin nocive", explică Dragoș Bucurenci, arătând însă că, în România, din păcate, sub 4% dintre fumători folosesc aceste alternative, în principal din cauza dezinformării și a miturilor legate de aceste produse, în pofida analizelor mai multor instituții internaționale.

El arată că este nevoie de sprijinul organizațiilor societății civile și al autorităților pentru a încuraja fumătorii să facă trecerea spre alternative mai bune, dacă nu renunță la fumat. În același sens este necesar și ca taxele pentru astfel de produse alternative să crească doar gradual, conform cotei de piață, nu brusc la un nivel și mai înalt.

Pentru a continua investițiile, avem nevoie de predictibilitate legislativă, precum și de un cadru fiscal echilibrat care să favorizeze inovația. Produsele din tutun și cu nicotină ar trebui taxate în funcție de riscurile la care acestea îi expun pe consumatori. Țigaretele combustibile, fiind cele mai utilizate produse și reprezentând totodată cea mai dăunătoare formă de consum a nicotinei, ar trebui să fie impozitate cu cel mai ridicat nivel și semnificativ peste produsele inovatoare, care nu implică arderea tutunului. Creșterea taxelor la produsele din tutun încălzit ar descuraja fumătorii români de țigarete să treacă la alternativele pe care știința le-a dovedit ca fiind mai bune. Acest lucru ar fi în detrimentul sănătății publice”, adăugă Dragoș Bucurenci.

Industria tutunului a ajuns cel mai important contribuabil la bugetul de stat, anul trecut contribuțiile principalilor trei jucători din sector depășind 17,5 miliarde de lei (3,6 miliarde de euro), reprezentând circa 10% din valoarea totală a PNRR, programul de finanțare convenit de România cu Uniunea Europeană.

Material susținut de Philip Morris România.

Aceste produse nu sunt lipsite de riscuri. Eliberează nicotină, care provoacă dependență. IQOS și lil SOLID 2.0 sunt destinate exclusiv adulților.

viewscnt
Afla mai multe despre
pmi
tutun