Retailerul francez de articole sportive Decathlon a anunțat că va investi 100 de milioane de euro (111 milioane de dolari) în India în următorii cinci ani, pentru a-și extinde rețeaua de magazine și operațiunile de producție pe una din piețele sale principale, informează Reuters.
Retailerul, care a intrat pe piața din India în 2009, vinde o gamă largă de accesorii pentru sport, variind de la mingi de fotbal și saltele pentru yoga și până la biciclete și echipamente pentru exerciții, profitând de interesul crescut pentru fitness și un stil de viață activ, arată Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Decathlon concurează cu Nike, Adidas, Puma și mărcile locale pe piața de articole sport din India, care potrivit analiștilor din industrie, ar urma să crească cu 69%, între 2020 și 2027, până la 6,6 miliarde dolari.
Grupul francez a precizat că intenționează să crească rețeaua sa de magazine din India până la 190 de unități, de la 110 magazine în prezent. La nivel global, Decathlon are aproximativ 1.700 de magazine.
Compania produce în India bâte de cricket, majoritatea echipamentelor pentru hochei și alte produse. În prezent, 68% din articolele vândute în India de Decathlon sunt produse local iar compania își propune să crească acest procent până la 85% în 2026.
Potrivit presei locale, Decathlon se așteaptă să își dubleze afacerile sale din această țară în următorii trei-cinci ani, a declarat directorul general de la Decathlon India, Sankar Chatterjee.
CITEȘTE ȘI FOTO Penny lansează în România lucrările la cel mai nou depozit, cu panouri fotovoltaice. Investiții de peste 1 miliard de euro până în 2029La începutul acestui an, Decathlon a desemnat India drept o piață prioritară și a prognozat că în maxim cinci ani va deveni una din primele cinci mari piețe ale sale.
În exercițiul financiar care s-a încheiat la 31 martie 2023, vânzările Decathlon în India au crescut cu 37%, până la 39,55 miliarde rupi (471 milioane de dolari), cu mult peste creșterea de 1,14% înregistrată la nivelul întregului grup.
CITEȘTE ȘI FOTO Altex, retailer controlat de Dan Ostahie, își extinde rețeaua de magazineÎnsă planurile Decathlon de a se extinde în India au loc în contextul în care conglomeratul Reliance al miliardarului Mukesh Ambani este interesat să lanseze un tip de magazine de articole sportive care va concura cu Decathlon.
Retailerul francez, care în 2023 a generat vânzări în valoare de 15,6 miliarde de euro în peste 70 de țări și un profit de 931 milioane de euro, și-a revizuit strategia prin reducerea numărului de mărci pe care le comercializează, de la 80 până la 12. Compania are 1.750 de magazine, în primul rând în Franța, care este cea mai mare piață a sa, dar are o prezență importantă și în China.
Decathlon face parte dintr-un conglomerat construit în jurul grupului de retail Auchan, deținut de familia Mulliez.
Retailerul francez de articole sportive Decathlon a anunțat luna aceasta că redeschide magazinul din Brașov într-o nouă locație, respectiv pe platforma Coresi, în imediata vecinătate a Coresi Shopping Resort, indicând însă că această mutare marchează o transformare majoră, unitatea fiind prima dintre cele 31 de magazine din România care vor adopta cel mai recent concept, lansat la nivel global de Decathlon în martie 2024.
Această transformare este prezentată de companie ca aliniind magazinul din Brașov cu primele magazine din întreaga lume, precum cele din Paris, Londra, Bruxelles, care au implementat deja noua identitate, noua configurație a magazinului incluzând un plan de masă circular, primul de acest fel în Decathlon România..
CITEȘTE ȘI GRAFIC Vânzările retail accelerează din nou. Cea mai ridicată dinamică din ultimii trei aniÎn showroom-uri vor fi expuse produse pentru a crea o experiență interactivă. Punctele precum recepția, click and collect, atelierul și cabinele de probă sunt evidențiate prin culoarea albastru.
Suprafața de vânzare este extinsă la 3.820 metri pătrați, comparativ cu cei 2.568 metri pătrați ai vechii locații.
Decathlon deține în momentul de față 31 de magazine la nivel național, la care se adaugă platforma online și aplicația Decathlon, fiind prezent pe piața de retail sportiv din România încă din 2009, cu aproximativ 1600 de coechipieri în 2023.
CITEȘTE ȘI FOTO Auchan oferă francezilor produse emblematice românești în magazinul La Defense din ParisÎncepând cu 2005, Decathlon colaborează cu mai mulți producători industriali, fabricând astfel chiar în România produse marcă proprie pentru drumeții montane, trekking și escaladă (încălțăminte), dar și pentru ciclism (articole textile și biciclete pentru adulți și copii), vândute în întreaga Europă cu eticheta" Fabricat în România".
Decathlon a consemnat în România anul trecut un business 1,367 miliarde de lei, cu 6,1% mai mult față de 2022, iar profitul net a urcat cu 20,7%, la 72,6 milioane de lei.