Monarhia belgiană a protestat după ce compania Burger King a lansat o campanie publicitară prin care le cere belgienilor să voteze online pentru a “încorona” gigantul fast-food drept adevăratul conducător al țării unde marca americană se va lansa luna viitoare, relatează Reuters.
Reprezentanți ai regelui Philippe al Belgiei au cerut explicații filialei locale a Burger King, deținute de Restaurant Brands International, arată news.ro.
“Le-am spus că nu suntem mulțumiți de faptul că folosesc imaginea regelui în campania lor”, a declarat un purtător de cuvânt al Palatului, Pierre-Emmanuel De Bauw, adăugând că imaginea monarhului – care apare ca un desen animat – nu poate fi folosită în scopuri comerciale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
O purtătoare de cuvânt a Burger Brands Belgia, Shana Van den Broeck, a declarat că societatea analizează cât este de oportun să schimbe campania publicitară. “Analizăm cum să continuăm. Dacă vom face vreo schimbare la Campania noastră, vom comunica acest lucru”, a spus aceasta.
Clipul animat, care notează că regele Philippe a fost încoronat în 2013, anunță lansarea mărcii în Belgia, luna viitoare, și întreabă. “Doi regi. O coroană. Cine va conduce: Votați acum”. Utilizatorii care votează pentru monarhul de 57 de ani sunt supuși apoi unei serii de întrebări pecum: “Sunteți sigur? Nu vă va găti cartofi prăjiți”.
În 1950, belgienii au organizat un referendum privind o propunere de abolire amornarhie, în urma rolului jucat de bunicul regelui Philippe, Leopold al III-lea, în timpul ocupației naziste. Leopold a fost nevoit să abdice în favoarea fiului său, unchiul lui Philippe.