Comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au aplicat amenzi în valoare de peste 3,5 milioane de lei la magazine Penny, după ce au fost găsite mai multe nereguli, printre care alimente expirate, vitrine frigorifice cu praf si insecte, spații de depozitare neigienizate. Zeci de unități au fost închise de echipele de control.
IMAGINI POT FI VĂZUTE ÎN MATERIAL ȘI ÎN GALERIA FOTO
ANPC a transmis că în ultima săptămână au fost făcute mai multe controale la magazinele lanțului de supermarketuri Penny, la nivelul întregii țări.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Alte sancțiuni, aceleași abateri! A trecut prea mult timp de când nimeni nu a evaluat corespunzător activitatea acestui retailer. Iar el a uitat să mai fie suficient de atent cu dumneavoastră, consumatorii. Ne vom vedea curând cu conducerea celor de la Penny. Sunt convins că au scuze, justificări, explicații și alte zeci de variante, altele decât acelea de a pune mâna pe mop sau de a o băga în buzunarul companiei pentru a înlocui echipamentele prea vechi”, a declarat președintele ANPC, Horia Constantinescu, citat de news.ro.
Echipele de control au găsit mai multe nereguli, printre care: comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită; comercializarea unor legume și fructe necurățate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite; comercializarea unor produse congelate cu exces de gheață și modificări organoleptice; comercializarea unor băuturi alcoolice cu deficiențe de etichetare (lipsa unor ingrediente de pe etichetă); comercializarea unor ouă sparte, în cofraj; depozitarea unor produse alimentare direct pe paviment.
Comisarii ANPC au mai constatat: utilizarea unor vitrine frigorifice insalubre, cu insecte, resturi alimentare, praf; utilizarea unor cuptoare, la raioanele de panificație-patiserie, neigienizate corespunzător și a unor tăvi arse; folosirea unor condiții de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar; deficiențe de etichetare a produselor alimentare și nealimentare (lipsa unor mențiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română etc.); comercializarea unor produse alimentare cu ambalajele deteriorate.
Alte deficiențe au fost nerespectarea regimului promoțiilor (nu se menționează perioada în care se derulează promoția, nu există la vânzare produsul de referință pentru pachetele multi pack); folosirea unui spațiu de depozitare neigienizat corespunzător, cu paviment deteriorate; nerespectarea regimului de temperatură de păstrare a produselor alimentare recomandat de producători; neafișarea ingredientelor cu potential allergen al produselor care se vindeau vrac; lipsa afișării prețului unor produse, la raft; existența unor neconcordante între prețul produsului de la casa de marcat și cel de la raft.
Au fost controlate 256 de magazine, aparținând lanțului Penny, dintre cele 306 pe care compania Rewe România SA le administrează în țara noastră. Pentru neregulile constatate, comisarii ANPC au aplicat 333 amenzi contravenționale, în valoare totală de 3,5 milioane de lei și au oprit definitiv de la comercializare produsele neconforme, în valoarea de peste 100.000 de lei.
CITEȘTE ȘI FOTO Loturi de creveți prefierți proveniți din Franța, retrase de la vânzare din Carrefour și Kaufland De asemenea, au fost închise temporar 29 de unități până la remedierea deficiențelor, iar pentru alte șase magazine, dintre care patru în Bacău, câte unul în Prahova și Giurgiu, a fost luată decizia închiderii până la șase luni.