Facebook, operatorul celei mai mari rețele de socializare din lume, lansează în România serviciul Marketplace, prin care utilizatorii rețelei de socializare pot vinde și cumpăra bunuri.
Dezvoltată ca o alternativă a website-urilor specializate, platforma este deja funcțională în 25 de țări și se adresează utilizatorilor obișnuiți sau afacerilor mici. Vânzătorul și potențialul cumpărător vor interacționa folosindu-și profilul de Facebook.
"Ideea dezvoltării unei astfel de platforme a pornit de la observarea unui comportament aproape traditional în rândul utilizatorilor: vânzarea și cumpărarea pe Facebook este o activitate care a început în Facebook Groups și s-a dezvoltat în mod considerabil. Peste 550 de milioane de oameni din întreaga lume accesează, în fiecare lună, grupuri dedicate vânzării și cumpărării – de la familii ce locuiesc în același cartier, până la colecționari de pe toate continentele", arată gigantul american.
CITEȘTE ȘI OLX Group lansează pe piață o nouă platformă: Tradus.com, pentru vânzarea-cumpărarea de utilaje greleMarketplace a fost lansată pentru prima dată în Statele Unite ale Americii cu un an în urmă și a devenit disponibilă în anumite țări europene începând cu luna august 2017.
În perioada următoare, platforma Marketplace va putea fi accesată și de utilizatorii Facebook din Estonia, Lituania, Letonia, Croația, Slovenia, Bulgaria, Grecia, Malta și Cipru.
Facebook a lansat un serviciu similar, numit tot Marketplace, în 2007, dar care nu a fost funcțional și a fost cedat unei terțe părți, numite Oodle, în 2009.
Peste 450 de milioane de oameni vizitează grupurile de vânzare-cumpărare ale Facebook în fiecare lună.