Retailerul ceh Rohlik vrea să devină, încă din primul an de la lansarea în România, liderul pieței de vânzări de produse alimentare online, cu noul brand Sezamo. Compania își va lansa operațiunile în prima parte a anului viitor, cu o gamă de 8.000 de produse și un sistem propriu de logistică, promițând livrarea alimentelor în 2 ore de la comandă.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Rohlik, operatorul celui mai mare supermarket online din Cehia, a anunțat în noiembrie, confirmând astfel informațiile Profit.ro, că va începe operațiunile în România în prima jumătate a anului viitor, odată cu lansarea și în Italia, ținta fiind de a atrage aproape 2,5 milioane de gospodării din București și Milano, din primăvară.
După România și Italia, serviciul va fi lansat și în Spania.
CITEȘTE ȘI 4 aspecte importante de luat în considerare atunci când alegeți un ERP pentru hoteluri și restaurante“Dorim să fim liderul de piață în vânzările online de produse alimentare, dar nu considerăm companiile online rivale la fel de mult ca cei mai mari jucători din retailul convențional. (...) De la început vom oferi peste 8.000 de produse din toate categoriile”, a declarat pentru Profit.ro Michael Keiser, directorul comercial pentru România al grupului Rohlik.
Comenzile online au încă o pondere extrem de redusă în totalul pieței alimentare din România, dar au crescut mult de la debutul pandemiei de coronavirus, iar marii retaileri și-au dezvoltat sistemele de livrări la domiciliu.
La acest moment, compania operează în 4 țări, Cehia (sub brandul Rohlik), Ungaria (sub Kifli), Austria (sub Gurkerl) și Germania (sub Knuspr), lansând însă acum brandul Sezamo pentru noile piețe.
CITEȘTE ȘI România nu ține pasul cu accesul la medicamente. Pacientul român - lipsit de acces la circa 40% dintre produsele inovative folosite în mod curent în vestul Europei. ARPIM lansează un Pact pentru Inovație în SănătateÎn România, retailerul va avea un depozit de 10.000 metri pătrați, în CT PARK – București Nord.
În primăvară, Profit.ro a anunțat că firma cehă Velka Pecka, operatorul supermarketului online Rohlik, a atras 190 de milioane de euro de la investitori și va folosi fondurile pentru extinderea operațiunilor, inclusiv pe piața din România.
Ulterior, în vară, Rohlik Group a devenit cel mai nou “unicorn” european, după ce a obținut o evaluare de peste 1 miliard de dolari la o nouă rundă de finanțare privată. Un “unicorn” este o companie privată evaluată la cel puțin 1 miliard de dolari.
Recent, Profit.ro a semnalat că Rohlik Group a intrat deja în România, deschizându-și prima sucursală, sub denumirea "Covrig Crocant". Administratorul firmei lansate în România este chiar fondatorul și CEO-ul companiei, Tomáš Čupr.
Fondat în 2014, Rohlik Group a obținut anul trecut vânzări de peste 300 milioane de euro.