Flip.ro, marketplace dedicat vânzărilor de smartphone-uri second-hand, țintește în 2022 o creștere de 4 ori a veniturilor, la peste 50 de milioane de euro, explicată de fondatori prin resursele disponibile și dimensiunea foarte mare a pieței. Startup-ul va face primul pas în străinătate, analizând la acest moment mai multe piețe din regiune, și ia în calcul, de asemenea, deschiderea unor showroom-uri offline.
Pentru susținerea planurilor de dezvoltare, compania a atras grupul eMAG în acționariat, în toamna anului trecut: eMAG Ventures, aflată la prima tranzacție de la înființare, a preluat participația acționarilor minoritari și a investit suplimentar 1,5 milioane de euro în dezvoltare, alături de fondatori, care păstrează 57,74% din acțiuni - George Moroianu, Alin Luca și Alex Burghelia, trei tineri cu vârsta sub 30 de ani.
“Suntem un startup ambițios, cu resurse, iar din acest motiv țintim o creștere de patru ori a veniturilor în 2022, până la 53 de milioane de euro, piața de telefoane din România fiind de câteva milioane de unități tranzacționate anual și fiind foarte mult loc de creștere pentru noi. În 2021, cifra noastră de afaceri s-a situat la 13,4 milioane de euro, de cinci ori mai mult față de 2020”, explică Alex Burghelia pentru Profit.ro.
În ceea ce privește extinderea internațională, Flip.ro este în stadiul de research pentru alegerea primei țări, iar decizia va ține cont, printre altele, de dimensiunea pieței și potențialul platformei.
Într-o primă fază, startup-ul urmărește mai multe țări europene din regiune, în care și eMAG activează, precum Ungaria sau Bulgaria, dar și piețe precum Polonia, Cehia, Grecia și Slovacia.
Estimarea fondatorilor este că extinderea internațională poate aduce, pe termen lung, 50% din totalul veniturilor atrase.
Flip promite o experiență foarte sigură de cumpărare a unui telefon second hand și o vânzare rapidă și simplă: asigură o garanție de minim 1 an pentru toate telefoanele, transport gratuit și drept de retur timp de 30 de zile, prețurile telefoanelor fiind cu până la 40-50% mai mici comparativ cu aparatele noi.
“Deoarece credem că pot ajuta în misiunea noastră, luăm în calcul deschiderea de showroom-uri offline, în care oamenii să poată să încerce telefoanele noastre sau să își vândă telefonul rapid. Cu toate acestea însă, ne concentrăm resursele în online”, spune Burghelia.
Flip a vândut primul smartphone în decembrie 2019 și ajunsese anul trecut la 50.000 de clienți.