România a înregistrat în martie a doua mare creștere anuală a vânzărilor cu amănuntul din Uniunea Europeană, de 9,1%, după cea a Sloveniei, de 10,4%, în timp ce la nivelul UE avansul a fost de 2,5%, potrivit datelor publicate joi de biroul european de statistică Eurostat.
Pe locul al treilea s-a situat Luxemburgul, cu 7,8%.
Eurostat calculează afacerile cu amănuntul ajustate la factorii de calendar și sezonieri, scrie News.ro.
Institutul Național de Statistică a anuntat joi că cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul, considerat cel mai important indicator al consumului populației, a accelerat în a treia lună a acestui an, având un avans de 9,2% față de martie 2016, ritm crescut comparativ cu cel înregistrat în februarie, în timp ce, după primele trei luni, avansul este de 6,9%.
Comparativ cu luna februarie, afacerile din comerțul cu amănuntul au crescut în martie cu 16,4%, pe serie brută, și cu 1% în cifre ajustate la influențele sezoniere și în funcție de numărul de zile lucrătoare, ritm mult accelerat față de cel din luna anterioară, potrivit INS.

În UE, vânzările de retail din Uniunea Europeană au scăzut în martie cu 0,2% față de februarie. Cele mai mari creșteri au avut loc în Ungaria (1,8%), Estonia (1,6%) și Luxemburg (1,5%) și cele mai mari scăderi în Portugalia (-2,3%), Slovenia, Marea Britanie (ambele cu -2,2%) și Finlanda (-2,1%).
În zona euro, vânzările cu amănuntul au crescut în martie cu 0,3% față de februarie și cu 2,3% raportat la martie 2016.