Retailerul grec de jucării și decorațiuni Jumbo, prezent cu o rețea de 14 hipermarketuri în România, ar putea înregistra o scădere de 29% până la 78% a rezultatului operațional înaintea cheltuielilor cu dobânzile, impozitele, deprecierea și amortizarea activelor (EBITDA) în contextul pandemiei de coronavirus. Grupul are însă lichidități suficiente pentru a face față șocului, potrivit estimărilor Eurobank Equities.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Firma de brokeraj, parte a grupului bancar Eurobank, analizează potențialul impact al Covid-19 asupra activității Jumbo în funcție de trei scenarii:
28 noiembrie - Profit Financial.forum
-închiderea tuturor magazinelor până la finele celui de-al doilea trimestru, cu o revenire în ultima jumătate a anului;
-prelungirea restricțiilor până la finele lunii septembrie, cu revenire în ultimul trimestru și o normalizare a activității în 2021;
-și ipoteza în care pandemia declanșează o recesiune economică severă, care va afecta substanțial veniturile disponibile ale companiei.
Vânzările Jumbo ar urma să scadă cu aproape 6% în 2020 raportat la anul precedent în primul scenariu, în timp ce rezultatul EBITDA se va contracta cu circa 16%.
CITEȘTE ȘI TABEL Pe cine lovește interzicerea exporturilor românești de cereale. Cel mai mare exportator este din China, cei mai mulți jucători majori sunt americani“Însă acesta începe să arate ca un scenariu benign, mai ales având în vedere escaladarea situației din România”, notează analiștii Eurobank Equities, cu referire la intensificarea restricțiilor impuse de autoritățile de la București.
România este a doua mare piață pentru Jumbo, după Grecia.
În cel de-al doilea scenariu, vânzările Jumbo sunt estimate să crească cu aproximativ 5% în 2021 raportat la 2019, în timp ce al treilea scenariu, ce presupune intrarea economiei elene în recesiune, s-ar putea reflecta într-o scădere de 8% a vânzărilor în 2021.
Eurobank Equities notează că retailerul grec este bine poziționat pentru a absorbi șocurile financiare. Compania avea lichidități de 507 milioane de euro la jumătatea anului trecut și este probabil că nivelul acestora a crescut în continuare, având în vedere performanțele bune din cel de-al doilea semestru.
“Indiferent de gradul de pârghie operațional, Jumbo are suficientă lichiditate pentru a face față unei închideri prelungite a magazinelor”, potrivit analiștilor.
Jumbo a obținut vânzări de 512,5 milioane de euro în 2019, în creștere cu 7,5% comparativ cu anul precedent. Compania și-a modificat modul de raportare a rezultatelor financiare pentru ca anul fiscal să coincidă cu anul calendaristic, iar, în mod excepțional, anul fiscal 2019, început la 1 iulie, s-a încheiat la 31 decembrie.
În România, vânzările companiei au crescut cu 20% în perioada analizată.
Jumbo deține o rețea de 80 de hipermarketuri, din care 52 în Grecia, 14 în România, 9 în Bulgaria și 5 în Cipru, precum și un magazin online. Grupul mai este activ, prin intermediul unor parteneriate cu companii locale, în Macedonia, Albania, Serbia, Kosovo și Bosnia și Herțegovina.
Anterior izbucnirii epidemiei de Covid-19, Jumbo a anunțat că vrea să deschidă trei noi hipermarketuri în 2020, în Grecia, Cipru și, respectiv în România, ultimul situat în Craiova. Tot la Craiova va avea sediul și firma care se va ocupa de administrarea viitorului magazin online Jumbo.ro, lansarea acestuia fiind estimată pentru luna decembrie.