Supermarketurile, obligate să reducă mărcile proprii - proiect

Un proiect de act normativ depus recent la Senat propune modificarea Legii Concurenței în sensul limitării comercializării produselor sub marcă proprie (private label) în supermarketuri și hipermarketuri.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Supermarketurile, obligate să reducă mărcile proprii - proiect

Iinițiatorii invocă faptul că este nevoie de restabilirea echilibrului pe piața de retail.

Proiectul, inițiat de mai mulți parlamentari AUR, propune limitarea vânzării produselor „marcă proprie” la maximum 20% din totalul vânzărilor, arată Adevărul.

FOTO SURPRIZĂ Grecii de la Fourlis aduc în România un nou format de magazin Intersport CITEȘTE ȘI FOTO SURPRIZĂ Grecii de la Fourlis aduc în România un nou format de magazin Intersport

Potrivit expunerii de motive a proiectului de act normativ, propunerea legislativă urmărește instituirea unei măsuri concrete pentru restabilirea echilibrului pe piața de retail, prin:

1. Limitarea cotei de vânzări realizate prin produse sub marcă proprie la maximum 20% din totalul vânzărilor pe fiecare grupă de produse în „hipermagazine și supermarketuri”;

2. Introducerea obligației comercianților de a raporta anual către Consiliul Concurenței structura vânzărilor pe grupe de produse, în scopul monitorizării respectării limitei prevăzute;

3. Stabilirea de sancțiuni contravenționale proporționale cu cifra de afaceri, pentru nerespectarea dispozițiilor legale și pentru furnizarea de informații false sau incomplete;

4. Precizarea faptului că limitarea cotei de vânzări prin produse sub marcă proprie nu constituie operațiune de concentrare economică, cu excepția cazurilor în care este realizată în cadrul unor alte operațiuni ce se supun legislației specifice.

În sprijinul aprobării proiectului de act normativ, inițiatorii au invocat faptul că „piața comerțului cu amănunt:ul din România, în special în sectorul alimentar, este caracterizată de o concentrare accentuată, dominată de un număr restrâns de operatori economici de talie internațională”.

Domeniile Davidescu cresc și pregătesc noi lansări. Vinurile „vedetă” ale semestrului CITEȘTE ȘI Domeniile Davidescu cresc și pregătesc noi lansări. Vinurile „vedetă” ale semestrului

Aceștia au invocat date din rapoartele publice ale Consiliului Concurenței și Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), precum și numeroasele sesizări ale asociațiilor de producători români, din care reies o serie de disfuncționalități grave în funcționarea pieței, între care:

- Dezechilibrul semnificativ în relațiile comerciale dintre marii retaileri și furnizori, în special cei mici și mijlocii;

- Dependența economică critică a furnizorilor față de un număr redus de clienți (retai[eri);

- Practici comerciale neloiale, cum ar fi impunerea de prețuri sub costul de producție pentru produsele sub marcă proprie;

- Reducerea diversității ofertei și diminuarea vizibilității produselor românești în spațiile de vânzare.

ULTIMA ORĂ Toți angajații ArcelorMittal Hunedoara, rechemați la muncă CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Toți angajații ArcelorMittal Hunedoara, rechemați la muncă

Produsele marcă proprie create în țară, preferate de români

Ultimele studiile de piață arată că românii alocă aproximativ un sfert din valoarea totală a unui coș de cumpărături pentru produsele de marcă proprie, care sunt, în medie, cu 30% mai ieftine decât produsele de brand, făcându-le o opțiune atractivă pentru mulți consumatori.

Tipurile de magazine care au cea mai mare pondere în vânzările de produse tip marcă proprie sunt discounterii, cu mai bine de 60%, și hypermarketurile, cu peste 16%. Inclusiv comercianții non-alimentari se concentrează tot mai mult pe propriile produse. De exemplu, farmaciile.

În opinia inițiatorilor, acești operatori dețin o poziție dominantă în anumite regiuni și categorii de produse, fapt ce le permite să influențeze în mod semnificativ structura ofertei de pe piață.

„Unul dintre instrumentele principale utilizate de acești retaileri este promovarea masivă a produselor sub marcă proprie. Această strategie, deși generează beneficii imediate pentru consumatori prin prețuri reduse, are efecte negative asupra ecosistemului concurențial, a producătorilor autohtoni și a diversității produselor disponibile pe piață”, susțin inițiatorii.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0953 -0.0010-0.02 %
1 USD4.3848 -0.0050-0.11 %
1 GBP5.8664 -0.0178-0.30 %
1 CHF5.4723 -0.0082-0.15 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite