Eșec - McDonald’s renunță la inteligența artificială și caută alt partener în locul IBM

Eșec - McDonald’s renunță la inteligența artificială și caută alt partener în locul IBM
scris 29 iul 2024

Cel mai important lanț mondial de fast food, McDonalds, a anunțat că pune capăt parteneriatului cu IBM privind preluarea automată a comenzilor, adică folosind inteligența artificială. Informația apare  într-un e-mail intern trimis tuturor francizaților, la care a avut acces Restaurant Business Online.

Tehnologia era testată în peste 100 de locații din Statele Unite încă din 2021. Ea pare să nu fi avut efectul scontat, dar soluția în sine rămâne de actualitate și de explorat în continuare. Pe de o parte, McDonalds a sugerat că e dispusă să găsească un alt partener pentru a face o a doua încercare de la care speră să aibă mai mult succes, arată G4Food.

Urmărește-ne și pe Google News
Problemă pentru hotelurile din Turcia: Turiștii turci pleacă în număr mare în Grecia CITEȘTE ȘI Problemă pentru hotelurile din Turcia: Turiștii turci pleacă în număr mare în Grecia

„Deși au existat succese până în prezent, considerăm că există o oportunitate de a explora mai pe larg soluțiile de comandă vocală. După o analiză atentă, McDonald’s a decis să încheie parteneriatul actual cu IBM și tehnologia va fi dezactivată în toate restaurantele care o testează, cel târziu până pe 26 iulie 2024”, a prezentat situația Mason Smoot, directorul operațiunilor restaurantelor McDonald’s USA, în mesajul transmis.

Compania va continua să evalueze planurile sale pentru a lua „o decizie informată privind o soluție viitoare de comandă vocală până la sfârșitul anului”, a mai explicat el. Parteneriatul IBM cu McDonald’s pentru punctele de drive-thru a început în 2021, în urma vânzării McD Tech Labs către IBM în acel an.

One United Properties contractează o majorare cu 20 de milioane de euro a acordului de finanțare pentru dezvoltarea One Cotroceni Park Office CITEȘTE ȘI One United Properties contractează o majorare cu 20 de milioane de euro a acordului de finanțare pentru dezvoltarea One Cotroceni Park Office

Într-o declarație pentru Restaurant Business, McDonald’s a spus că scopul testului a fost de a determina dacă comanda vocală automată ar putea accelera serviciul și simplifica operațiunile. Compania a subliniat, atât în declarația sa, cât și în mesajul către operatori, că IBM rămâne un „partener de încredere și vom continua să utilizăm multe dintre produsele lor în sistemul nostru global.”
IBM caută alți parteneri

De partea opusă, într-o declarație pentru media, IBM a spus că discută cu alte lanțuri de fast-food pentru utilizarea tehnologiei.

„IBM a dezvoltat tehnologii automate de preluare a comenzilor împreună cu McDonald’s pentru a sprijini utilizarea emergentă a AI-ului activat vocal în drive-thru-urile restaurantelor. Această tehnologie s-a dovedit a avea unele dintre cele mai cuprinzătoare capabilități din industrie, fiind rapidă și precisă în unele dintre cele mai solicitante condiții. În timp ce McDonald’s reevaluează și rafinează planurile sale legate de inteligența artificială, așteptăm cu nerăbdare să continuăm să lucrăm cu ei la o varietate de alte proiecte”, se precizează în declarație.

FOTO Premieră în Franța - Faimoasa Vale Chamonix restrânge numărul locuințelor ce pot fi închiriate turiștilor. Apar temeri CITEȘTE ȘI FOTO Premieră în Franța - Faimoasa Vale Chamonix restrânge numărul locuințelor ce pot fi închiriate turiștilor. Apar temeri

Publicația americană precizează că McDonald’s a optat pentru o abordare mai deliberativă în ceea ce privește AI-ul pentru drive-thru, chiar dacă multe alte lanțuri de restaurante au adoptat deja din plin această tehnologie. Checkers and Rally’s, Hardee’s, Carl’s Jr., Krystal, Wendy’s, Dunkin și Taco Johns fie testează, fie au implementat tehnologia în drive-thru-urile lor.

viewscnt
Afla mai multe despre
mcdonald’s
ibm
ai