eMAG, cel mai mare retailer local online, și-a propus să înregistreze în acest an vânzări de 800 de milioane de lei în ziua cu cele mai multe reduceri din an, Black Friday, programată pe 8 noiembrie 2024.
În 2023, vânzările retailerului de Black Friday au atins 731 de milioane de lei, de la 644 de milioane de lei în 2022.
Retailerul spune acum că are pregătite peste 1,5 milioane de oferte pentru Black Friday.
Astfel, eMAG transmite că va avea în ofertă 100.000 de televizoare (+20.000 față de 2023), 500.000 de electrocasnice mici (+200.000 față de 2023), 1.000.000 produse fashion (+500.000 față de 2023), 300.000 de telefoane inteligente și gadget-uri (+50.000 față de 2023), 100.000 laptopuri (+20.000 față de 2023), 4,5 milioane de produse de îngrijire personală (+2,5 milioane de lei față de 2023), 700.000 de produse pentru casă și grădină (200.000 față de 2023) și 100.000 frigidere și mașini de spălat (+20.000 față de 2023).
De asemenea, retailerul a pregătit peste 7.000 vouchere pentru bilete de avion cu reducere de până la 45% și 40.000 de nopți de cazare în România cu reducere de până la 72%, precum și peste 10 kg de aur, peste 100 de tone de carne de porc și mezeluri și 88 autoturisme auto.
Reprezentanții eMAG susțin că românii sunt în continuare interesați de Black Friday, studiile arătând că 1 din 3 români vor să cumpere pentru că fac o afacere bună, iar 1 din 4 conaționali cumpără pentru a face un cadou.
Dacă în 2022 53,4% din repondenții unui sondaj spunea că intenționează să profite de Black Friday, în acest an acest indicator a urcat la 58,2%, de la 56,8% în 2023.
Și bugetul mediu alocat de cumpărători pentru Black Friday a crescut de la 2.561 lei în 2022, la 2.855 lei în 2023 și 3.116 lei pentru ediția din acest an.
Vânzările retailerului au crescut cu 20% în intervalul aprilie - septembrie 2024 (primele 6 luni ale anului fiscal eMAG) comparativ cu perioada similară a anului precedent.
"Black Friday este ziua în care comerțul online este mai mare decât comerțul offline", a spus Tudor Manea, directorul general al companiei.
Datele companiei arată că clienții eMAG cumpără din mai multe categorii și mai mult din categoriile de folosință zilnică, cum ar fi produse pentru îngrijirea casei - 24%, produse de igienă - 27% și încălțăminte - 30%. Numărul clienților eMAG care au cumpărat din cel puțin trei categorii a crescut cu 22,5%.
Gama de produse disponibilă pe eMAG a atins 25 milioane în acest an, față de 17 milioane în 2023 și 12 milioane în 2022.
Manea a afirmat că, în perioada 2011 (primul Balck Friday) și 2023, vânzările eMAG au crescut de la 8 milioane de lei la 731 milioane de lei.
Cu ajutorul infrastructurii de lockere ajunsă la 6.400 de unități, cu 80% mai multe față de anul trecut, eMAG este pregătit să asigure livrarea tuturor comenzilor până pe 23 noiembrie. Anul trecut de Black Friday, majoritatea comenzilor, adică 58,49%, au fost plasate la easybox.
La hub-ul logistic de la Joița, eMAG a investit într-o nouă mașină de coletare automată având o capacitate de coletare de 750 de colete pe oră, comparativ cu 70 de colete cât permitea coletarea manuală.