Lanțul grec de restaurante tip fast-food Gregory’s România dispare oficial de pe piața locală după o perioadă de incertitudine. Criza financiară din 2008, cumulată cu scăderea salariilor și creșterea TVA în acea perioadă, a afectat puternic business-ul Gregory’s în România, grecii începând de atunci să închidă restaurantele neperformante, fără să își mai poată reveni. Acum, grecii au decis să ceară Registrului Comerțului să înregistreze dizolvarea, lichidarea și radierea companiei de pe piața românească, angajând și un lichidator.
Operațiunea a fost anunțată din iulie de Profit.ro, actele finale fiind semnate acum.
În octombrie anul trecut, Profit.ro anunța că, după ce a pierdut lupta pe piața fast-food din România din cauza crizei, lanțul Gregory’s continuă să își lichideze activele și nu mai are niciun restaurant deschis pe piața locală. Grecii nu au transmis însă oficial care le este perspectiva pentru piața românească.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Numele de România a și fost scos - odată cu cel al Albaniei - de pe site-ul companiei grecești ca țări în care deține magazine. La acest moment, rețeaua Gregory’s & Coffeeright din Grecia, cu origini în 1972, cuprinde 315 restaurante în Grecia, Cipru, Germania și Bahamas, fiind pe locul 8 în top-ul european al celor mai mari lanțuri de cafea.
Grecii de la Gregory’s au intrat în România în 2000, când au înființat o subsidiară, o unitate de producție și o rețea de restaurante pe care au reușit să o extindă până la 10 unități, cu afaceri anuale de 3 - 3,5 milioane euro.
Criza financiară din 2008 cumulată cu scăderea salariilor și creșterea TVA au lovit puternic în veniturile românilor și implicit în consum, ceea ce a afectat puternic business-ul Gregory’s, care a început să închidă unitățile neperformante.
CITEȘTE ȘI Adrian Viman, până astăzi cel mai puternic executiv român, a fost retras de la șefia grupului de retail german KauflandÎn 2009, compania anunța reluarea planurilor de extindere, dar un an mai târziu a început un proces de reorganizare în urma căruia a închis restaurant după restaurant, iar pe unele le-a cedat franciza. Cel mai longeviv fast-food Gregory’s a fost cel din strada Batiștei din București, închis ultimul, anul trecut.
Potrivit ultimelor date disponibile pe Ministerul Finanțelor, în 2011 Gregory’s România avea o cifră de afaceri de 3,2 milioane lei și 30 de angajați, cifre care au scăzut constant până în 2015 la 285.000 lei afaceri și 2 angajați.
An de an compania a înregistrat pierderi.
Cei mai importanti jucători pe piața locală de fast-food sunt Mc Donald's, KFC, Pizza Hut și Subway.