Compania de curierat DPD România estimează că vă înregistra în acest an un avans al cifrei de afaceri de cel puțin 10%, de la peste 50 de milioane de euro anul trecut, mizând pe o continuare a creșterii comerțului online ca efect al pandemiei COVID.
“Ne așteptăm ca în 2021, odată cu campania de vaccinare, să începem o revenire la viața normală și să avem o creștere inclusiv în segmentul B2B. Pe acest fond, ne așteptăm la o creștere de cel puțin 10%. Această creștere se va baza pe o politică de expansiune a flotei și a depozitelor DPD România”, a declarat pentru Profit.ro Karla Codrea, CEO-ul DPD România.
Extinderea business-ului va implica și o creștere a numărului de angajați, după ce compania a angajat anul trecut peste 600 de curieri și lucrători în depozite.
CITEȘTE ȘI eMAG Academy, școala care te învață ABC-ul online-ului. Top 10 cei mai studioși cursanțiÎn 2020, afacerile DPD au avut un plus de 40% și au ajuns la peste 50 de milioane de euro, cu recorduri atât în perioada de lockdown, cât și ulterior.
Primul vârf important a fost de Black Friday, când DPD a avut volume cu 30% mai mari decât în anul precedent, dar marea surpriză pentru companie a venit în perioada mini-vacanței de Ziua Națională: ziua în care au fost făcute cele mai multe expedieri de colete în 2021 a fost 2 decembrie, când s-a înregistrat un volum cu 22% mai mare decât de Black Friday.
O particularitate pentru DPD a fost reprezentată de creșterile livrărilor internaționale din perioada sărbătorilor de Crăciun și din ultima zi de vineri a lunii noiembrie, când a fost Black Friday în toată Europa.
“Este explicabil dacă ne gândim că facem parte din din dpdGroup, lider european în livrările rutiere. De altfel, expedierile cross-border reprezintă 20% din totalul livrărilor DPD România”, spune Codrea.
DPDgroup este rețeaua de livrare colete a GeoPost, controlată de grupul francez La Poste. GeoPost a intrat pe piața românească în 2008 prin preluarea curierului local Pegasus, care a ulterior a devenit DPD România.
CITEȘTE ȘI Interviu: Ren Zhengfei după ceremonia de deschidere a Laboratorului de Inovație Minieră Inteligentă din TaiyuanDPD are peste 1.800 de angajați (inclusiv francizele) și peste 15 milioane de colete livrate anual, cu vânzări de 7,8 miliarde euro anul trecut.
A crescut semnificativ și plata cu cardul la curier, opțiune promovată în primul rând din motive de sănătate, ajungând la creșteri de peste 100%.
Pentru 2021, DPD a majorat bugetul de investiții cu 20%, la peste 2 milioane de euro, în principal pentru servicii și personal, infrastructură și proiecte destinate domeniilor și comunităților afectate de criza COVID-19.
CITEȘTE ȘI INTERVIU Andrei Săvescu, despre premium în businessDe asemenea, compania va investi în modernizarea tuturor depozitelor existente. La nivel de grup, obiectivul principal este înlocuirea flotei cu mașini electrice, în principalele 200 de orașe din Europa.
“Anul acesta, vom începe și în România achiziția de mașini electrice”, precizează reprezentantul companiei.
Toată industria de curierat din România – ca de altfel și la nivel european – beneficiază de un context favorabil: mulți consumatori au realizat că este mai comod și mai simplu să cumpere online, iar din cauza pandemiei sunt și mult mai precauți și preferă să nu se mai expună atât de mult locurilor aglomerate. În plus, relativ multe industrii au fost obligate să se reinventeze și au dezvoltat pachete și servicii care pot fi achiziționate online.