Profitul net al Danone a crescut cu 34% în 2016, la 1,72 miliarde de euro, dar producătorul francez de alimente a anunțat un program de eficientizare a activităților în valoare de 1 miliard de euro pentru următorii patru ani, pe un fond de volatilitate și complexitate a pieței, transmite MarketWatch.
Compania a explicat că a decis să evalueze cheltuielile, iar o parte din economii vor fi reinvestite pentru susținerea creșterii, scrie News.ro.
”Într-o lume care continuă să fie dificilă, cu mai multe piețe în tranziție, am decis să ne simplificăm organizația, pentru a fi mai flexibilă și mai apropiată de piețele locale”, a spus directorul financiar Cecile Cabanis.
În trimestrul încheiat la 31 decembrie, vânzările au scăzut la 5,36 de miliarde de euro, de la 5,38 de miliarde de euro, din cauza cursului de schimb nefavorabil. În termeni comparabili, vânzările au urcat cu 2,1% în perioada respectivă.
Directorul general al Danone, Emmanuel Faber, a promis că va readuce compania ”la o creștere puternică, profitabilă și sustenabilă” până în 2020. Compania analizează afacerile din China și reorganizează divizia de lactate proaspete.
Danone este pe cale să finalizeze achiziția producătorul american de alimente organice WhiteWave Foods, pentru 10,4 miliarde de dolari.