Premier Restaurants România, partenerul de dezvoltare al McDonald’s în România, devine unic acționar al lanțului de restaurante, după ce Daniel Boaje, fostul CEO al companiei, a ieșit din acționariat, vânzând pachetul de 10% de acțiuni pe care l-a preluat în 2016. Plecarea-surpriză a lui Daniel Boaje de la conducerea McDonald’s România a fost anunțată în exclusivitate de Profit.ro.
„Este un exit din asociere și asta are legătură și cu renunțarea la poziția de CEO, dar mai mult de atât este motivația de a încerca să fac ceva în același domeniu, pentru că este un domeniu în care mă simt foarte bine. Este o direcție în care aș vrea să continui să construiesc. Sunt niște lucruri care cred că lipsesc și mi se pare incitant să cauți să faci ceva nou tot timpul”, spune Daniel Boaje pentru Profit.ro.
Tranzacția este una mai complexă, iar Premier Capital devine acum acționar 100% al companiei din România și continuă proiectele pe care și le-a asumat, în primul rând cel de dezvoltare a rețelei de restaurante din România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Procesul legat de vânzarea pachetului de acțiuni a început acum câteva luni și s-a desfășurat corect din toate punctele de vedere, fără niciun fel de asperitate cu partenerii. Singura întrerupere în perioada aceasta a fost pandemia și mie mi s-a părut absolut responsabil să mă asigur că lucrurile sunt în regulă în compania pe care am condus-o până acum”, adaugă Boaje.
De altfel, el arată că nu și-a propus să ocupe o funcție într-o altă companie, având în plan să lanseze o serie de alte proiecte în industria HoReCa.
„Sunt câteva idei, dar voi da mai multe detalii când se vor concretiza. Am un proiect care este aproape de lansare, dar încă nu pot vorbi despre el. Mi-am stabilit că aria de interes este legată de industria aceasta, în general, poate și puțin agricultură. În principiu, proiectele sunt legate de România”, mai spune Boaje.
Referitor la planurile McDonald’s în România, fostul Director General al companiei afirmă că acestea rămân valabile, investind în continuare în tehnologie și digitalizare, doar viteza de dezvoltare a rețelei fiind redusă în contextul pandemiei.
„Și în perioada aceasta am deschis un restaurant. Probabil, la mijlocul lunii viitoare, începe construcția unui restaurant în Târgoviște și mai este, cu siguranță, încă un restaurant care va fi deschis până la sfârșitul anului. Deci încă două până la sfârșitul anului. Proiectele de dezvoltare rămân la fel de ambițioase și în perioada următoare. Probabil vor fi relansate începând cu anul 2021. Compania continuă proiectul de digitalizare, 75% de restaurante fiind digitalizate până la sfârșitul anului”, adaugă Boaje.
În plus, Boaje susține că toate restaurantele din centrele comerciale funcționează în prezent, dar cu restricții în continuare, 24 de restaurante au revenit la programul normal, funcționând non-stop, fiind redeschise toate pe măsură ce va fi reluat traficul în timpul nopții, iar compania a început o campanie de recrutare, având disponibile peste 500 de posturi.
Referitor la impactul pandemiei asupra vânzărilor, Boaje afirmă că, în primul trimestru compania a funcționat bine, dar, în luna aprilie s-a confruntat cu o scădere semnificativă, de 40%, a numărului de clienți, urmând, apoi, o revenire treptată în funcție de măsurile de relaxare impuse.
„În perioada aceasta cred că redarea încrederii va fi provocarea cea mai mare pe care o are industria în general și aceasta este responsabilitatea noastră față de clienți, să le arătăm că la restaurante sunt în siguranță, dar se vede că mai durează”, mai spune acesta, susținând că este un moment în care industria trebuie să se reinventeze și să se reorganizeze pe niște baze care trebuie să fie mai sănătoase
Fostul Director General al McDonald’s România sfătuiește companiile din domeniul HoReCa să mizeze în perioada următoare pe diversificare și pe o atenție acordată clienților.
„Clienții trebuie să considere că au un avantaj indiferent de perioadă. Trebuie să înțelegi mai bine ce își doresc clienții mai întâi și trebuie să operezi pe orice canale sunt la îndemâna clienților, fie că este vorba de o comunicare mai bună, de o conveniență mai bună ceea ce înseamnă mai aproape de ei, că există tot timpul un dialog cu ei. Aș adăuga, la toate lucrurile acestea, competiția care este foarte benefică. Cu siguranță, cu cât sunt mai mulți jucători serioși în industria aceasta, care sunt apreciați de clienți, cu atât este mai bine pentru industrie în general și pentru clienți desigur”, afirmă Boaje.
De altfel, el îi sfătuiește pe antreprenorii care încep să investească acum în industria HoReCa să cerceteze și să evalueze foarte mult nevoile pe care le au oamenii pentru serviciile sau produsele respective, să fie siguri că orice își propun să facă are o cerere semnificativă în piață, un public semnificativ.
„Este un moment în care cei care ar putea să investească au foarte multe oportunități de investiții având în minte același lucru, consolidarea”, conchide Boaje.