Compania Dajar, ce comercializează în proporție de 80% articole pentru bucătărie (majoritar prin brandurile proprii Ambition, Domotti, Jotta), a avut o evoluție accelerată în România mai ales după deschiderea unui depozit în Brașov, în 2015, completat de o a doua achiziție de spațiu logistic, în 2019.
Înființată în Polonia în 1989, Dajar este o companie specializată în comerț en-gros pe segmentul home & deco, ce a intrat pe piața din România în iunie 2012.
Cel mai important canal de vânzare pentru business-ul Dajar în România este distribuția în lanțurile de retail internaționale, care reprezintă în general 75-80% din volumul de business, urmată de distribuția B2B (vânzările din magazinele home & deco de profil, tradiționale), HoReCa și online, acesta fiind și cel mai recent canal de vânzare accesat de retailerul din Polonia pe piața locală.
În 2019, online-ul a reprezentat 8% din vânzările Dajar, realizate la acea vreme prin vânzările pe alte platforme online ale magazinelor home & deco cu care compania colaborează în România, dar tot în 2019 compania a decis dezvoltarea acestui segment, deschizând un webshop propriu.
În 2020, chiar dacă într-un context pandemic, vânzările din online au ajuns la aproape 20% din cuantumul total de vânzări în România. De asemenea, veniturile obținute din online au ajuns la sfârșit de 2020 la valori de aproape 7 ori mai mari decât cele de la lansare, pe care oficialii companiei le preconizează la sfârșitul lui 2021 cu o creștere de 20% față de 2020.
HoReCa a fost și este segmentul cel mai afectat pentru business-ul Dajar, asemenea altor afaceri de profil. Dajar a lansat vânzările de home & deco și accesorii pentru restaurante și hoteluri în 2017, iar creșterea a fost în jur de 40% în 3 ani. 2020 a adus, însă, o scădere de 56% a acestora, cu costuri aproape duble.
“Planul pentru acest an este să realizăm măcar în jur de 1 milion de lei din vânzările pe sectorul HoReCa. En-gros va rămâne în continuare un focus pentru noi, dar având un canal direct online ne ajută cu un feedback direct de la consumatorii finali, ceea ce este foarte important”, afirmă Melinda Halmagyi, Commercial Director Dajar România.
Grupul Dajar numără o prezență pe 3 piețe cu campanii individuale, dar cu vânzari export în toată Europa. Grupul Dajar a avut o cifră de afaceri de 115 milioane de euro la sfârșitul lui 2020 și un prognostic de 130 milioane de euro în 2021. Dajar comercializează 10.000 produse anual, din 5.000 produse din oferta proprie.