DAbo Doner, anterior pregătit de extindere în străinătate, își vede planurile brusc frânate: Vânzările s-au dus în cap, suntem pe avarie. Ca o cădere în prăpastie, cei care scapă cu viață sigur rămân cu mâini sau picioare rupte

DAbo Doner, anterior pregătit de extindere în străinătate, își vede planurile brusc frânate: Vânzările s-au dus în cap, suntem pe avarie. Ca o cădere în prăpastie, cei care scapă cu viață sigur rămân cu mâini sau picioare rupte
scris 5 mai 2020

Franciza DAbo Doner, pe piață de 7 ani și ajunsă la peste 50 de restaurante în 30 de orașe, și-a reconfigurat planul de afaceri pentru acest an, în contextul epidemiei de coronavirus și al restricțiilor impuse de autorități, după ce a redistribuit angajații, a închis unele unități, a comprimat programul de lucru și a apelat la programul de șomaj tehnic. Acum, compania mizează pe adaptabilitatea business-ului pentru a putea rezista.

Intrată pe piața din România în mai 2013, franciza, deținută de sibianul Dan Paștiu, anticipa anterior un an bun, cu planuri care includeau deschiderea a 15 restaurante la nivel național și extinderea în afara țării, cu încă 5 unități, dar criza cauzată de pandemie a pus brusc frână afacerii și a determinat o resetare a obiectivelor.

Urmărește-ne și pe Google News
ULTIMA ORĂ Viitoarele reguli în restaurante, baruri, terase: distanță de 1,5 - 2 metri între mese, maximum 8 locuri la masă, cel mult 200 de clienți primiți în același timp CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Viitoarele reguli în restaurante, baruri, terase: distanță de 1,5 - 2 metri între mese, maximum 8 locuri la masă, cel mult 200 de clienți primiți în același timp

“Am reconfigurat business planul în ideea în care mi-aș dori ca anul 2020, care se anunța un an cu profit bun, să fie anul în care rezistăm. Dacă ieșim din 2020 pe zero, suntem foarte bine. Unii ar spune că mai bine stai degeaba, decât să lucrezi degeaba. Noi vrem să fim alături de client, chiar dacă nu facem profit”, declară Dan Paștiu, fondatorul DAbo International.

Care sunt măsurile implementate de franciză în contextul crizei

“În momentul în care s-au închis școlile, ne-am dat seama că noi urmăm. Când am început să simțim puțin frica și isteria produsă de virus și lumea nu mai ieșea pe stradă, vânzările s-au dus în cap. În horeca se simte imediat, a dispărut vadul. Însă criza ne-a întărit, fiecare a venit cu idei, cu soluții, cu propuneri. Suntem implicați, deschiși, hotărâți să trecem peste momentul acesta greu. Avem antreprenori în echipă, nu francizați, și asta se simte”, adaugă Dan Paștiu.

DAbo Doner face eforturi constante pentru a menține business-ul în picioare și pentru a le putea asigura angajaților locuri de muncă în continuare. Vorbim de o echipă de aproape 1000 de oameni, angajați care au fost reorganizați. O bună parte dintre aceștia au fost mutați în zona de livrări, acolo unde volumul de muncă este în creștere, deoarece franciza a dezvoltat în această perioadă o serie de soluții proprii pentru recepționarea comenzilor și pentru livrare.

Reducerea activității în locații, conform Ordonanței de Guvern, a fost prima schimbare. DAbo Doner a închis toate locațiile din mall-uri, dar și pe cele din zonele pietonale, acolo unde circulația este zero. Au rămas astfel, în primă fază, 14 locații deschise la nivel național, cu activitate exclusiv în zona de delivery și takeaway, dintr-un total de 50 de restaurante. În locațiile deschise s-a trecut la un program restrâns, în ture, astfel încât toți angajații să-și păstreze în continuare jobul. Pentru locațiile închise s-a apelat la șomajul tehnic.

Sondaj Telekom: Peste o treime dintre respondenți lucrează de acasă și socializează pe Facebook. Aproape jumătate din facturi sunt achitate online, 55% din cumpărături sunt offline CITEȘTE ȘI Sondaj Telekom: Peste o treime dintre respondenți lucrează de acasă și socializează pe Facebook. Aproape jumătate din facturi sunt achitate online, 55% din cumpărături sunt offline

În ceea ce privește clienții, franciza a dezvoltat o serie de soluții care să facă legătura lor cu DAbo cât mai confortabilă, astfel încât aceștia poată consuma în continuare produsele dorite, chiar dacă locațiile sunt închise. Vorbim aici de o facilitare a comenzilor cu delivery, prin dezvoltarea unei aplicații mobile pentru comenzi directe și a unui număr unic de comenzi DAbo Doner la nivel național. Aici se adaugă și parteneriatele deja existente cu platformele de livrări.

Tot pentru susținerea comenzilor cu delivery, franciza anunță achiziționarea unei flote de biciclete și redistribuirea angajaților aflați în șomaj tehnic pe posturile de livratori, acolo unde este posibil, pentru ca o parte dintre aceștia să poată lucra în continuare.

“Lucrăm acum pe livrări în mare parte; avem aproximativ 35% din încasările pe care le aveam în aceeași perioadă a anului trecut – suntem pe avarie, cum s-ar spune. Dar ne menținem funcționali tocmai pentru a rămâne, unde se poate, la îndemâna clientului și pentru a veni în sprijinul lui, ca acesta să aibă și alte opțiuni decât mâncarea gătită în casă”, adaugă Dan Paștiu.

Cum arată pentru DAbo Doner ieșirea din pandemie

Franciza estimează că mall-urile, în care ponderea de business este destul de importantă, vor fi printre ultimele locuri deschise. De aceea, toate eforturile se concentrează în acest moment pe locațiile stradale, acolo unde obiectivul este ca activitatea să urce la 70-80% până în vară. În acest sens, DAbo Doner a reușit și să redeschidă o parte din restaurantele stradale închise, fiind singura franciză românească cu 21 de locații rămase deschise pe plan național.

“Intrarea în această criză este ca o cădere în prăpastie care se petrece în câteva secunde, iar cei care scapă cu viață sigur rămân cu mâini sau picioare rupte. Ieșirea din prăpastie va fi grea și de foarte lungă durată”, a încheiat Dan Paștiu.

viewscnt
Afla mai multe despre
dabo doner
franciza
restaurante