Americanii au cheltuit aproximativ 10,8 miliarde de dolari pe achiziții online de Black Friday, conform datelor actualizate de Adobe Analytics, care reprezintă o creștere de 10,2% față de anul trecut, când s-au cheltuit 9,8 miliarde de dolari.
Creșterea vine pe fondul intensificării competiției dintre retaileri, care încearcă să atragă consumatorii sensibili la prețuri prin oferte și reduceri, scrie News.ro.
Produsele cel mai bine vândute online au inclus articole de înfrumusețare, boxe bluetooth și mașini de espresso, în timp ce vânzările de jucării au crescut cu 622% față de media zilnică din octombrie.
Electrocasnicele și bijuteriile au înregistrat și ele creșteri semnificative, de 476%, respectiv 561%, potrivit Adobe.
Pe de altă parte, Salesforce a raportat vânzări online de 17,5 miliarde de dolari în SUA pentru Black Friday, în creștere cu 7% față de anul anterior. Aceștia au observat o cerere sporită pentru electrocasnice și mobilier.
În timp ce giganți precum Amazon și Walmart par să beneficieze de pe urma creșterii cumpărăturilor online, lanțurile de magazine fizice, precum Macy's și Kohl's, ar putea înregistra vânzări mai slabe în acest sezon, având în vedere perioada mai scurtă dintre Thanksgiving și Crăciun.