Crește numărul de ambalaje returnate cu garanție. Doar jumătate dintre comercianți au semnat deja contractele

Crește numărul de ambalaje returnate cu garanție. Doar jumătate dintre comercianți au semnat deja contractele
scris 25 iul 2024

În cele șapte luni de la implementare, Sistemul de Garanție-Returnare s-a dezvoltat constant, înregistrând lunar cifre în evoluție. În luna iunie, consumatorii au returnat 350 de milioane de ambalaje SGR, cu 41% mai mult comparativ cu luna mai. Rata de colectare a fost de 50% în iunie.

Per total, 862 de milioane de ambalaje SGR au fost returnate de consumatori în perioada decembrie 2023 – iunie 2024, iar peste 2,7 de miliarde de ambalaje SGR au fost puse pe piață până la sfârșitul lunii iunie.

Urmărește-ne și pe Google News
Dolce&Gabbana anunță: Gata să luăm în considerare deschiderea capitalului pentru noi investitori, fără să ne compromitem valoarea etică CITEȘTE ȘI Dolce&Gabbana anunță: Gata să luăm în considerare deschiderea capitalului pentru noi investitori, fără să ne compromitem valoarea etică

„Rezultatele foarte bune înregistrate de SGR, în cele șapte luni de la demararea programului în România, demonstrează că românii au încredere în acest sistem și-l consideră un instrument util pentru reciclare. Consumatorii au deprins obiceiul de a returna către comercianți recipientele de băuturi folosite, ceea ce ne bucură foarte mult. SGR produce efectele așteptate, iar noi avem parte de sprijinul tuturor partenerilor implicați în sistem – autorități, producători, comercianți. În momentul de față, ne concentrăm pe atingerea obiectivului programului, cel de a contribui la creșterea ratei de reciclare în România, precum și de a avea un mediu mai curat. Sistemul de Garanție-Returnare din România este un proces complex, fiind cel mai mare sistem complet integrat la nivel global și al doilea ca mărime din Europa, după cel din Germania. Era de așteptat să întâmpinăm și provocări, capitol la care observăm experiențe similare cu cele ale celorlalte țări care au introdus sistemul. Este nevoie de aproximativ 18 luni pentru ca un astfel de sistem să ajungă la maturitate”, declară Gemma Webb, CEO și Președinte al Directoratului RetuRO.

Cel mai recent sondaj realizat de Kantar, în iunie a.c., pe un eșantion reprezentativ de consumatori, arată o creștere semnificativă a numărului celor care au adoptat deja Sistemul de Garanție-Returnare. 4 din 5 români au returnat, cel puțin o dată, ambalaje SGR, reprezentând o creștere semnificativă față de luna martie, când jumătate dintre respondenți afirmau acest lucru. Potrivit aceluiași studiu, s-a îmbunătățit și percepția pe care consumatorii o au față de RetuRO, în calitate de administrator al celui mai mare proiect național de economie circulară din zona de mediu. 81% dintre români percep RetuRO ca fiind o companie care se implică și le oferă pârghiile necesare pentru a recicla. Și notorietatea SGR în rândul populației a continuat să crească, 98% dintre cei chestionați cunoscând în prezent sistemul.

FOTO LPP deschide al doilea depozit din România dedicat vânzărilor online CITEȘTE ȘI FOTO LPP deschide al doilea depozit din România dedicat vânzărilor online

În momentul de față, 4.000 de RVM-uri (automate de colectare a ambalajelor SGR) sunt disponibile la nivelul întregii țări. Prin prisma economiei circulare, RetuRO asigură întoarcerea materialelor în piață, precum și transparența parcursului acestor materiale pe întregul lanț, din momentul punerii pe piață, colectării, până la intrarea în stațiile de reciclare. În primele 7 luni de la implementarea sistemului în România, RetuRO a predat 49.000 de tone de ambalaje SGR către reciclatori, ceea ce reprezintă aproximativ 85% din cantitatea de ambalaje returnate și colectate de la consumatori.

Peste 1.000 de mijloace de transport sunt, astăzi, implicate în procesul de colectare zilnică a ambalajelor SGR, efectuând zilnic 2.000 de curse.

În prezent, 75.000 de operatori economici sunt înscriși în SGR. Jumătate dintre aceștia au semnat deja contractele cu RetuRO și pot organiza puncte de returnare.

FOTO Lego caută General Manager inclusiv pentru România CITEȘTE ȘI FOTO Lego caută General Manager inclusiv pentru România

RetuRO numără, astăzi, cinci centre regionale RetuRO de numărare și sortare operaționale în România, și anume: în județele Bacău (Nicolae Bălcescu), Brașov (Brașov), Cluj (Bonțida), Ilfov (Otopeni) și Timiș (Giarmata). Acestea, împreună cu centrele pe care RetuRO le operează cu parteneri în mai multe zone ale țării, pot procesa, cumulat, aproape 6 miliarde de ambalaje anual. Până la sfârșitul acestui an, RetuRO va mai deschide alte cinci centre regionale în județele Dolj, Prahova, Suceava, Bihor și Constanța. Lansarea de noi centre de numărare și sortare a ambalajelor rămâne o prioritate pentru RetuRO în următoarele luni. De altfel, până la finalul anului, peste 500 de joburi verzi vor fi create în centrele de sortare și numărare din țară.

viewscnt
Afla mai multe despre
ambalaje
returo