Cora România pierde procesul pentru amenda aplicată cu acuzația că s-ar fi înțeles cu alți retaileri să-și coordoneze politica prețurilor. Carrefour a recunoscut

Cora România pierde procesul pentru amenda aplicată cu acuzația că s-ar fi înțeles cu alți retaileri să-și coordoneze politica prețurilor. Carrefour a recunoscut
scris 6 dec 2022

Romania Hypermarche (Cora) a pierdut, la prima instanță, în litigiul privind anularea unei amenzi de 12,4 milioane de lei, aplicată companiei de Consiliul Concurenței în decembrie 2018, pentru că, alături de alți retaileri, s-ar fi înțeles să-și coordoneze politica de prețuri.

Hotărârea Curții de Apel București poate fi atacată cu recurs.

Urmărește-ne și pe Google News

În afară de Romania Hypermarche (Cora), Consiliul Concurenței a mai sancționat Auchan Romania - 36.563.004 lei, Carrefour România - 26.995.645 lei, Quadrant-Amroq Beverages SRL (îmbuteliatorul Pepsi) - 5.984.053 lei, Star Foods EM SRL (divizia Snacks a PepsiCo) - 3.930.920 lei, Strauss România SRL (cel mai important producător local de cafea, deținătorul mărcilor Doncafé și Amigo) - 1.785.767 lei și Nelson Prod SRL (producător și distribuitor de înghețată și lipie libaneză) - 43.113 lei.

Carrefour România a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii.

Recent, Quadrant-Amroq Beverages a obținut în instanță, printr-o sențintă definitivă, reducerea sancțiunii de la 5,98 milioane de lei la 4,27 milioane de lei. Mai multe detalii AICI.

Protecția Consumatorului a intrat în Lidl. Magazin închis până la 6 luni. \ CITEȘTE ȘI Protecția Consumatorului a intrat în Lidl. Magazin închis până la 6 luni. "Este intolerabil să găsești insecte congelate într-o vitrină despre care reprezentantul operatorului economic spune că sunt igienizate la fiecare două zile."

Sancțiunile au fost aplicate în cadrul investigației privind fixarea prețurilor între retailerii Auchan, Cora și Carrefour și furnizorii acestora, în perioada 2010-2016.

În urma investigației au fost sancționate atât încălcarea regulilor naționale, cât și cea a regulilor europene de concurență, pentru fixarea prețurilor de revânzare (de raft) în cadrul promoțiilor desfășurate de retaileri.

Consiliul Concurenței a constatat că, în anumite cazuri, prețurile de vânzare la raft nu ar fi fost stabilite conform regulilor de piață prin raportul dintre cerere și ofertă, ci furnizorul și retailerul ar fi stabilit un preț fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final.

Această practică ar fi condus la prețuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă prețul sub limita stabilită cu furnizorul.

Planul Altex - cel puțin 10 noi magazine CITEȘTE ȘI Planul Altex - cel puțin 10 noi magazine

Aceasta este a doua investigație derulată de autoritatea de concurență, finalizată cu sancțiuni, pe piața comercializării de produse alimentare.

În anul 2015, autoritatea de concurență a sancționat retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image și furnizorii acestora cu amenzi în valoare totală de aproximativ 35 milioane de euro pentru fixarea prețurilor, în perioada 2005-2009.

Amenzile au fost încasate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).

viewscnt
Afla mai multe despre
auchan
consiliul concurentei
amenda
instanta