Consumul de avocado în Europa și Statele Unite a a atins un nivel record, după o scurtă scădere la începutul pandemiei de coronavirus, precizează directorul Organizației Mondiale de Avocado (WAO) Xavier Equihua, potrivit Bloomberg.
”Consumul a depășit orice așteptări. Oamenii vor să mănânce sănătos. Noul lux post pandemie va fi mâncarea sănătoasă și starea bună de sănătate. Până și industria modei susține acest lucru”, a afirmat Xavier Equihua într-un interviu acordat Bloomberg, relatează News.ro.
Cererea pentru acest fruct a accelerat pe măsură ce tot mai mulți consumatori iau masa acasă. Avocado nu mai este folosit doar pentru guacamole la petreceri, ci a început să fie utilizat la salate, burrito și chiar și pentru un mic dejun care a devenit un fel de clișeu printre hipsteri - pâine prăjită cu avocado.
Consumul în Europa ar urma să crească cu 12% în acest an până la un nivel record de 1,48 miliarde livre (circa 671 de milioane de kilograme) iar cererea în SUA va crește cu 7%, susține Xavier Equihua, care citează prognozele din industrie.
”Nu doar millennialii consumă avocado. Aceștia au acum copii care la rândul lor mânâncă avocado. De asemenea, Generația Z vrea și ea mâncare sănătoasă. Vom vedea o nouă creștere explozivă în următorii șase sau opt an, când Europa va ajunge din urmă America, cel mai mare consumator mondial, estimează Equihua.
Totodată, senior-analistul la Rabobank International David Magana spune că valoarea importurilor mondiale de avocado a înregistrat, în ultimul deceniu, cea mai mare creștere, printre fructele principale de consum. Cererea globală pentru Hass, cea mai populară varietate de avocado, va crește cu 5% pe an până în anul 2025 și va depăși 8 miliarde de dolari la nivel global, conform prognozelor asociației Hass Avocado Board.
Din fericire pentru consumatori, recoltele consistente din Mexic și California, cei mai importanți furnizori pe piața americană, au dus la scăderea prețurilor în acest an, după ce în 2019 problemele de aprovizionare au generat prețuri la un nivel record, a adăugat Magana.
Între 2010 și 2018 producția mondială a crescut de la 2,87 milioane tone până la 6,4 milioane tone, iar suprafața cultivată aproape s-a triplat, potrivit datele Organizației Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO), care exclud Chile, un important producător.
Xavier Equihua consideră că prețurile reduse ar putea stimula și mai mult cererea, iar în cazul pieței americane mai există loc de creștere. În medie, un american consumă opt livre de avocado pe an (aproximativ 3,6 kilograme), comparativ cu 20 de livre în cazul unui mexican.
CITEȘTE ȘI Covid-19 oprește judecarea unor membri ai mafiei calabreze 'NdranghetaUna dintre principalele provocări pentru industrie rămâne ca aprovizionarea să fie în pas cu cererea, pentru a evita creșteri bruște de preț, cât și adresarea problemei privind Mexic care recurge la despădurire pentru a extinde producția de avocadă, a mai afirmat Xavier Equihua.
”Abia am început să accesăm piața în Europa, China, alte părți din Asia și Sud-Estul Asiei. India a început să exploreze consumul de avocado și pe baza populației din acele zone, expansiunea și cererea au oportunități uriașe de creștere”, precizează Steve Barnard, director general la Mission Produce Inc., cel mai mare furnizor mondial de avocado, care are propriile utilaje de ambalare cât și culturi proprii de avocado.
Pentru a putea furniza de avocado pe întreaga perioadă a anului, această companie din California a început să investească în țări precum Guatemala și Peru.
”Europa oferă o oportunitate uriașă și acesta este unul din motivele pentru care suntem în Guatemala pentru a ne putea susține extinderea”, a mai spus Barnard.
CITEȘTE ȘI Musk intenționează să se mute în Texas, unde nu există impozit pe venitSteve Barnard mai spune că în China și SUA va crește consumul de avocado.
”Consumatorii chinezi sunt foarte atrași de beneficiile pentru sănătate ale fructului. Acum China se gândește să folosească avocado pentru smoothie și ca ingredient pentru mâncarea bebelușilor, în timp ce Statele Unite se gândesc la avocado pe pâine prăjită și guacamole, astfel încât pe măsură ce țările încep să aibă acces și se familiarizează cu fructul, consumul va continua să crească”, a concluzionat Barnard.