Marca de unt „La Dorna” va fi licențiată de Lactalis, pentru o anumită perioadă, către un terț, simultan cu schimbarea mărcii („re-branding”), iar ulterior va reveni în portofoliul grupului, care însă va trebui să se abțină de la folosirea acesteia pentru o altă perioadă, suficientă ca terțul să poată beneficia de creșterea cotei sale de piață, sunt condiții impuse de Consiliul Concurenței pentru a aviza tranzacția prin care Lactalis preia Covalact și Lactate Harghita.
În urma analizei, Concurența a constatat că tranzacția poate conduce la consolidarea poziției grupului Lactalis pe piața producției și comercializării untului, la nivel național, și și-a exprimat îngrijorările de ordin concurențial pe această piață cu privire la reducerea posibilităților de alegere ale consumatorilor.
Autoritatea de concurență va verifica îndeplinirea angajamentelor de către grupul Lactalis.
Dorna Lactate, care deține brandul LaDorna, a fost prima achiziție a Lactalis pe piața românească, în anul 2008.
În decembrie, surse din piață au declarat pentru Profit.ro că grupul francez Lactalis a cumpărat producătorul român de lactate Covalact. Tranzacția necesită însă avizul Consiliului Concurenței.
Lactalis este lider la nivel mondial în industria procesării laptelui, deținând multe branduri internaționale de succes, precum President, Parmalat, Galbani.
Grupul Covalact avea, la finalul lui 2016, 560 de angajați și două fabrici la Sfântu Gheorghe și Miercurea Ciuc. Grupul realizează 100 de produse reprezentând o cantitate lunară de lactate de aproximativ 2.500 tone.
În 2016, Lactalis a preluat Albalact, cel mai mare producător român de lactate, care a transformat grupul francez în liderul pieței locale de profil.