Consiliul Concurenței analizează tranzacția prin care Delhaize, parte din grupul Ahold Delhaize, deținătorul lanțului de magazine Mega Image, intenționează să preia lanțul de magazine Profi, din România.
În cadrul analizei, autoritatea de concurență va evalua impactul operațiunii asupra consumatorului final și al furnizorilor pe piața de vânzare cu amănuntul a bunurilor de consum curent. În acest context, autoritatea invită furnizorii, inclusiv cei locali, să transmită observații cu privire la achiziția notificată.
Profit.ro a anunțat anterior că grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize, care deține supermarketurile Mega Image și care ar urma să preia lanțul Profi, devenind cel mai mare retailer alimentar de pe piața locală, a solicitat direct Comisiei Europene avizarea tranzacției, dată fiind dimensiunea ei, dar Consilliul Concurenței a cerut ca avizarea să aparțină statului român.
Grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize, unul dintre cei mai mari jucători din piața mondială de retail alimentar, care în prezent deține 19 branduri la nivel global, printre care și Mega Image, a ajuns anul trecut la un acord privind achiziționarea companiei Profi Rom Food, care operează rețeaua de magazine Profi în România, de la fondul de investiții Mid Europa.
CITEȘTE ȘI Depozitele la bănci ale firmelor și populației au crescutProfi, având cea mai extinsă rețea de magazine din țară, a fost cumpărat de Mid Europa, proprietar al operatorului de servicii medicale private Regina Maria, în noiembrie 2016 cu 533 de milioane de euro, cea mai mare tranzacție din istoria retailului românesc, anunțată atunci în premieră de Profit.ro
Profi este al patrulea cel mai mare retailer și unul dintre cei mai mari angajatori din România, în timp ce Mega Image, deși a înregistrat, cum a anunțat Profit.ro. cea mai mare cifră de afaceri a sa din ultimul deceniu, a coborât o poziție în clasament, ajungând pe locul 6.
Tranzacția este supusă aprobării de către autoritățile competente în materia regulilor de concurență și se estimează a fi finalizată în cursul anului 2024.
CITEȘTE ȘI FOTO Start pentru legătura dintre Varianta de Ocolire Brașov, Aeroportul Ghimbav și autostrada Brașov - SibiuVânzarea Profi către Ahold Delhaize pentru 1,3 miliarde de euro reprezintă cea mai mare tranzacție pe segmentul de produse alimentare din Europa continentală care implică un fond de private equity. De asemenea, este cea mai mare de până acum pe segmentul alimentar din Europa Centrală și de Est.
VEZI AICI ȘI TOP 10 retaileri alimentari în România: Bătălia între primii trei jucători nu mai este atât de strânsă, Metro și Penny urcă, Auchan și Mega Image coboară
„România este o piață atractivă, cu o dezvoltare susținută prin investiții solide. Ne bucurăm că vom continua să contribuim la dezvoltarea pieței locale de retail alimentar, acum și alături de Profi, care devine parte din familia noastră de branduri Ahold Delhaize. Magazinele din rețeaua Profi vor extinde și completa rețeaua deja existentă de magazine Mega Image. Avem o experiență substanțială în dezvoltarea celor mai bune practici, precum și în integrarea în cultura locală și suntem încrezători că prin această achiziție vom reuși să aducem și mai multă valoare pentru comunitățile pe care le deservim în România”, a spus Jesper Lauridsen, COO Europa Centrală și de Est, Ahold Delhaize.
Fondat în 1995, Mega Image este unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din România cu o rețea ce cuprinde în prezent 969 de magazine în București, Cluj-Napoca, Iași, Constanța, Ploiești, Brașov, Oradea, Timișoara, Bacău, Sibiu și alte orașe din țară, sub mărcile Mega Image și Shop&Go.
Profi are o rețea de peste 1.650 de magazine în circa 800 de localități din România, susținută de șase centre de distribuție. Profi are peste 28.000 de angajați în toată țara și a generat venituri de peste 2,5 miliarde de euro în perioada de 12 luni încheiată în iunie 2023.
În 2021, Profi a preluat 10 magazine sub francize Carrefour Express.
Până în prezent, Mid Europa a strâns și gestionat fonduri de peste 6 miliarde de euro și a finalizat 45 de investiții și peste 240 de achiziții complementare în 18 țări.
Ahold Delhaize este unul dintre cei mai mari jucători din retail la nivel global în segmentul de supermarketuri și comerț online. Mărcile locale din portofoliu deservesc 60 de milioane de clienți în fiecare săptămână, atât în magazine, cât și online, în Statele Unite, Europa și Indonezia. Împreună, aceste mărci au peste 414.000 de angajați în 7.659 de magazine alimentare și de specialitate și includ cel mai mare retailer online din Benelux și cei mai importanți comercianți online din Benelux și Statele Unite.