CONFIRMARE Surpriză: Lanțul grec de restaurante fast-food Gregory’s revine în România, la doar 9 luni după ce și-a lichidat toate centrele de pe piața românească. "Așteptarea a luat sfârșit", mesaj cu o nouă strategie

CONFIRMARE Surpriză: Lanțul grec de restaurante fast-food Gregory’s revine în România, la doar 9 luni după ce și-a lichidat toate centrele de pe piața românească. "Așteptarea a luat sfârșit", mesaj cu o nouă strategie
Thomas Dincă
Thomas Dincă
scris 4 iul 2018

Operatorul lanțului grec de restaurante tip fast-food Gregory’s revine surprinzător în România, la doar 9 luni după ce și-a lichidat oficial toate centrele de pe piața românească. Retragerea a fost argumentată atunci prin criza financiară din 2008, care, cumulată cu scăderea salariilor și creșterea TVA în acea perioadă, a afectat puternic business-ul Gregory’s în România, grecii începând din acel moment să închidă restaurantele neperformante, fără să își mai poată reveni în afaceri. Acum, însă, foarte rapid, grecii au revenit în România, confirmând informațiile anunțate de Profit.ro din luna martie.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

În primăvară, Profit.ro a anunțat că grecii și-au înființat noua firmă de pe piața locală, care se va concentra tot pe deschiderea de restaurante tip fast-food, cu un capital inițial de 80.000 de euro.

Urmărește-ne și pe Google News

Acum, Gregory’s a (re)deschis primul restaurant din România, arătând prin zona selectată că mizează de la început pe corporatiști: complexul de birouri Upground Office Building din Pipera, București.

"Așteptarea a luat sfârșit. Descoperă noul concept Gregory`s Coffee & Greek Deli în Pipera Upground", este mesajul companiei.

Confirmare: Un nou lanț de cafenele intră astăzi în România CITEȘTE ȘI Confirmare: Un nou lanț de cafenele intră astăzi în România

De ce este important: La acest moment, rețeaua Gregory’s & Coffeeright din Grecia, cu origini în 1972, cuprinde 330 restaurante în Grecia, Cipru, Germania și Bahamas, fiind pe locul 9 în Top-ul european al celor mai mari lanțuri de cafea.

Astăzi: Cei mai importanți jucători pe piața locală de fast-food sunt Mc Donald's, KFC, Pizza Hut și Subway.

Până la sfârșitul acestui an, Gregory’s și-a planificat să deschidă 3 restaurante proprii pe plan local, iar în următorii 5 ani să deschidă 80 de noi restaurante la nivel național, inclusiv în franciză.

În octombrie 2016, Profit.ro anunța că lanțul Gregory’s continuă să își lichideze activele și nu mai are niciun restaurant deschis pe piața locală, argumentând că au pierdut lupta pe piața fast-food din România din cauza crizei. Grecii nu au transmis însă oficial, la acel moment, care le este perspectiva pentru piața românească.

În toamna anului trecut, grecii au decis să ceară Registrului Comerțului să înregistreze dizolvarea, lichidarea și radierea companiei de pe piața românească, angajând și un lichidator.

Numele de România a și fost scos - odată cu cel al Albaniei - de pe site-ul companiei grecești ca țări în care deține restaurante.

După nici 2 ani, miliardarul Warren Buffett a desființat abrupt prima sa afacere directă în România CITEȘTE ȘI După nici 2 ani, miliardarul Warren Buffett a desființat abrupt prima sa afacere directă în România

Grecii de la Gregory’s au intrat în România în 2000, când au înființat o subsidiară, o unitate de producție și o rețea de restaurante cu afaceri anuale de 3 - 3,5 milioane euro.

În 2009, compania anunța reluarea planurilor de extindere, dar un an mai târziu a început un proces de reorganizare în urma căruia a închis restaurant după restaurant, iar pe unele le-a cedat în franciză. Cel mai longeviv fast-food Gregory’s a fost cel din strada Batiștei din București, închis ultimul, în 2016.

Conform datelor contabile, cifra de afaceri a Gregory’s România a scăzut de la 3,2 milioane lei în 2011 la 32.411 lei în 2016. Anul 2016 a fost însă singurul prezentat cu profit, de 562.000 lei.

Datoriile totale nu depășeau 216.000 lei, nefiind restanțe bugetare.

viewscnt
Afla mai multe despre
gregory’s
fast-food
greci
retail
magazine