Retailerul francez Carrefour a închis primul supermarket de dimensiuni mari din România, magazinul Market Postăvarul din București, la un an și jumătate de la îndepărtarea siglei Billa. În locul acestuia a fost deschis ieri primul Supeco din București, tot un brand gestionat de Carrefour, care combină conceptul de cash&carry cu cel de discount.
Operațiunea a fost anunțată din ianuarie de Profit.ro.
La scurt timp după preluarea celor 86 de supermarketuri Billa de la grupul german Rewe, francezii de la Carrefour au remodelat primele magazine sub brandul Supeco în Galați și Craiova. Astăzi, rețeaua coordonată de Carrefour prin intermediul companiei Supeco Investment include 13 magazine, însă a rămas în afara Capitalei.
Magazinul de pe strada Postăvarul, din Sectorul 3, este primul supermarket de dimensiuni mari din țară. A fost deschis în urmă cu 20 de ani, odată cu intrarea pe piața românească a brandului Billa.
În vara anului 2017 a fost închis și rebranduit sub sigla Market, însă conceptul Carrefour nu a avut succes, fluxul de cumpărători fiind unul redus. De la finalul anului trecut, segmente întregi din magazin au încetat să mai fie alimentate cu marfă, pregătind trecerea la noul concept.
CITEȘTE ȘI România a depășit Polonia în cifrele Carrefour, deși prezența în Polonia este de trei ori mai mare Anul trecut, compania Carrefour a fost nevoită să închidă primele două unități din București de la intrarea sa pe piață, magazinul din mallul Liberty Center și hipermarketul din Vitantis Shopping Center.
Grupul Carrefour deține 346 de magazine dintre care 35 hipermarketuri Carrefour, 262 supermarketuri (221 magazine Market și 41 magazine Express Orange), 42 magazine de proximitate Express, 8 magazine de proximitate Contact, un magazin online, precum și rețeaua Supeco, administrată separat.
În 2017, compania Supeco Investment a raportat o cifră de afaceri de circa 32 milioane de euro și o pierdere netă de circa 730.000 euro.