Un grup de opt companii cu afaceri online au cerut guvernelor din Uniunea Europeană să regândească ceea ce poate fi considerat drept "utilizatorul final activ" al serviciilor lor, de teamă că definiția propusă în prezent ar putea să le dezavantajeze, transmite Reuters.
Uniunea Europeană pregătește Actul legislativ privind piețele digitale (DMA), care va pune la punct reguli pentru marile companii digitale precum Google, Amazon sau Facebook, în ideea de a asigura o competiție corectă. Numărul de utilizatori finali activi va fi unul dintre criteriile utilizate pentru a identifica cei mai mari jucători de pe piață, conform propunerilor actuale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Într-o scrisoare trimisă miniștrilor UE responsabili pentru DMA, directorii firmelor Booking.com, Zalando, bol.com, Allegro, eMag, Delivery Hero, Vinted și Wolt au subliniat că nu toți cei care vizitează site-urile lor devin și clienți, scrie Agerpres.
"Suntem alarmați de recentele propuneri din Consiliu, care definesc "utilizatorii finali activi" în mod incorect drept "vizitatorii" pentru toate platformele bazate pe tranzacții, indiferent de mărimea lor", se arată în această scrisoare. "Utilizarea celor care vizitează site-ul web sau aplicația drept o bază pentru numărarea "utilizatorilor finali activi" distorsionează în mod dramatic numărul utilizatorilor relevanți", mai susțin firmele menționate.
În documentul menționat de Reuters se mai arată că remunerația pe care companiile o primesc de pe urma achizițiilor pe platformele lor generează cea mai mare parte din veniturile lor iar ceea ce contează sunt "clienții activi" și nu "vizitatorii".
Parlamentarii europeni trebuie să negocieze Actul legislativ privind piețele digitale (DMA) cu statele membre UE, înainte ca actul legislativ să devină lege, posibil în 2023.