Heineken NV, al doilea producător mondial de bere, a raportat un declin peste estimări al vânzărilor trimestriale de bere, din cauza majorării costurilor și a restricțiilor impuse pentru stoparea pandemiei de COVID-19, care au afectat vânzările în Asia, transmite Reuters.
Compania olandeză, care produce sortimente ca Heineken, Tiger și Sol, a înregistrat o scădere a vânzărilor de 5,1% în trimestrul trei din 2021, în timp ce în regiunea Asia-Pacific declinul a fost de 37,4%. În Vietnam, una din primele trei piețe ale Heineken, vânzările au scăzut cu mai mult de jumătate, scrie Agerpres.
Analiștii se așteptau în ansamblu la un declin al vânzărilor de 2,3%, cu un recul de 25,6% în regiunea Asia-Pacific și o creștere modestă în Africa, Orientul Mijlociu și Europa.
Heineken și-a menținut estimările privind rezultatele anuale, care ar urma să fie sub nivelul de dinaintea pandemiei, în 2019.
Directorul general al Heineken, Dolf van den Brink, a apreciat că se observă semne de redresare în regiunea Asia-Pacific.
Vânzările pe piața europeană au fost dezamăgitoare, nereușind să revină pe așteptata creștere. Slăbiciunea reflectă parțial vremea nefavorabilă din timpul verii în Europa de Nord, precum și problemele logistice din marea Britanie.
CITEȘTE ȘI Cele mai mari amenințări informatice pentru companiiGrupul Heineken are un portofoliu de peste 300 de mărci de bere și cidru internaționale, regionale, locale și de specialitate.
În România, compania oferă un portofoliu divers de mărci de bere și cidru, câteva dintre acestea fiind produse în cele patru fabrici locale (Constanța, Craiova, Târgu Mureș și Miercurea Ciuc). Fabricile din România au peste 1.100 de angajați și se aprovizionează de la furnizori locali cu peste 70% din ingrediente.