Comisia Europeană a lansat o investigație aprofundată referitoare la tranzacția prin care EssilorLuxottica, cel mai mare producători de ochelari și lentile din lume, vrea să preia retailerul olandez de ochelari GrandVision, citând îngrijorări cu privire la restrângerea concurenței pe piața en-gros de lentile oftalmologice și ochelari.
"EssilorLuxottica este cel mai mare furnizor de ochelari din lume, iar GrandVision este cel mai mare lanț de retail pentru produse optice din Europa. Pe această piață în curs de consolidare, trebuie să evaluăm cu atenție dacă fuziunea propusă va conduce la prețuri mai mari sau la opțiuni limitate pentru consumatori atunci când își vizitează opticianul local”, a declarat Margrethe Vestager, vicepreședinte executiv al Comisiei Europene, responsabilă pentru politicile în domeniul concurenței.
În replică, EssilorLuxottica și GrandVision s-au arătat încrezătoare că ancheta Comisiei va fi finalizată în timp util, precizând că vor coopera cu autoritatea antitrust “pentru a demonstra pe deplin rațiunile achiziției propuse și beneficiile pe care le va aduce clienților, consumatorilor și tuturor jucătorilor din industria ochelarilor”.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: După mai mult de 1 an, Iulian Stanciu, CEO eMag, iese din acționariatul PC GaragePotrivit acordului, EssilorLuxottica va plăti cel puțin 28 de euro pe acțiune pentru un pachet de 76,72% din acțiunile GrandVision deținut de HAL Holding, principalul acționar al retailerului olandez, prețul urmând să crească la 28,42 euro pe acțiune dacă tranzacția nu va fi finalizată într-un interval de 12 luni.
La prețul de 28 euro pe acțiune, pachetul de acțiuni deținut de HAL este evaluat la aproximativ 5,5 miliarde de euro.
După finalizarea tranzacției, EssilorLuxottica va lansa o ofertă publică obligatorie pentru preluarea restului de acțiuni la GrandVision, compania olandeză urmând să fie delistată ulterior de la bursă.
Achiziția GrandVision, companie care comercializează ochelari de vedere și de soare, lentile de contact și rame pentru ochelari, va extinde rețeaua EssilorLuxottica cu peste 7.200 de magazine în 40 de țări.
GrandVision are 37.000 de angajați și vânzări anuale de 3,7 miliarde de euro.
EssilorLuxottica, cu mărci precum Oakley, Ray-Ban, Persol, Oliver Peoples și Vogue Eyewear în portofoliu, are peste 150.000 de angajați și vânzări anuale de 16 miliarde de euro.