Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) anticipează pentru 2017 o evoluție cu 24% a comerțului online în România, la peste 2,5 miliarde de euro, în contextul creșterii numărului de clienți care apelează la acest tip de canal, dar și a numărului de magazine și a ofertei de produse disponibile.
”În continuare există loc de creștere pentru comerțul electronic în România, atât din punctul de vedere al numărului de magazine, al produselor disponibile, al serviciilor adăugate, cât și al numărului de clienți care apelează la acest canal și, implicit, al valorii vânzărilor. Online înseamnă prețuri mai bune, disponibilitate mai bună a produsului și economie de timp. În plus, comercianții oferă tot mai mult servicii cu valoare adăugată clienților lor, însemnând livrarea gratuită, retur gratuit, opțiunea de a deschide coletul la livrare, sau retur extins, în 30 de zile”, a declarat Florinel Chiș, director executiv ARMO.
Anul trecut, vânzările derulate în canalul ecommerce au totalizat 2,05 miliarde, în creștere cu 45% față de 2015, fiind cea mai importantă creștere din Uniunea Europeană. Între categoriile de produs cu cel mai important avans în vânzări s-au numărat fashion, home&deco, jucării, produse pentru copii, petshop și articole sportive. În 2017, ARMO se așteaptă în continuare la creșteri ale vânzărilor pe aceste categorii de produs, dar și pe zona auto și bricolaj.
În România sunt aproximativ 3.000 de magazine online active.
Asociația Română a Magazinelor Online pregătește lansarea unui program de certificare de tip ”Marcă de Încredere (Trustmark)” care să garanteze la nivel european nivelul serviciilor oferite de magazinele românești, astfel încât magazinele locale să își poată extinde și crește business-ul pe piața unică europeană.