Comerțul online câștigă teren inclusiv în zonele rurale ale țării, susținut în special de dezvoltarea tehnologiei și a penetrării tot mai mari a smartphone-ului, 26% dintre clienții eMag și 18% dintre comenzile plasate provenind la acest moment din mediul rural.
Gama extinsă de produse la care au acces, faptul că le pot comanda oricând, simplitatea procesului de livrare și prețurile sunt unele dintre motivele pentru care locuitorii din mediul rural se îndreaptă către canalul de vânzare online, indică datele eMag. Tendința de a adopta acest canal de vânzare, transparent și modern, este evidențiată de creșterea cu 55% a numărului de comenzi livrate în astfel de zone de eMag în 2017, față de 2016.
Majoritatea clienților din zonele rurale care efectuează cumpărături online sunt tineri, au vârsta cuprinsă între 18 și 34 de ani (54,9%), iar 39,01% au vârsta cuprinsă între 35 și 55 de ani. Cele mai multe comenzi au fost livrate în județele Timiș, Prahova și Cluj.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Topul județelor în care au fost livrate cele mai multe comenzi din zona rurală (județul Ilfov nu a fost inclus) și comuna cu cel mai mare număr de comenzi din fiecare județ în parte:
- Timiș – Dumbrăvița
- Prahova – Blejoi
- Cluj – Florești
- Constanța – Valu lui Traian
- Suceava – Șcheia
- Iași – Valea Lupului
- Dâmbovița – Crevedia
- Bihor – Sântandrei
- Mureș – Sângeorgiu de Mureș
- Argeș – Bâscov
- Neamț – Săbăoani
- Arad – Vladimirescu
- Maramureș – Moisei
- Harghita – Remetea
- Brașov - Sânpetru
Topul celor mai comandate produse din zona rurală:
- Produse pentru copii
- Electrocasnice mari
- Electrocasnice mici
- Telefoane mobile
- Accesorii și servicii pentru telefoane
- Produse de bricolaj
- Jucării
- Produse de îngrijire personală
- Produse pentru casă
- Mobilă și saltele
- Televizoare
- Produse pentru curățenie
- Periferice PC
- Cărți
- Asigurări
Companie românească fondată în 2001, eMAG este administrat de Dante International, acționarii companiei fiind grupul sud-african Naspers și omul de afaceri Iulian Stanciu, cu o participație sub 23%.
Retailerul mai este prezent în Bulgaria, Ungaria și Polonia.